Афонина Татьяна фотограф Москва

Хотите запечатлеть незабываемые моменты? Доверьте свои фотографии профессионалу! Услуги талантливого фотографа - гарантия качественных снимков и восхитительных портретов.

Посмотреть портфолио

Тексты песен Buju Banton

Buju Banton - Shilo
1 месяц назад 318,00 (не задано)
Buju Banton - Circumstances
10 дня назад 302,00 (не задано)
Buju Banton - Destiny
3 минуты назад 346,00 (не задано)
Buju Banton - Di Woman Dem Phat
1 месяц назад 290,00 (не задано)
Buju Banton - Dickie
10 минуты назад 350,00 (не задано)
Buju Banton - How It A Guh Guh
1 месяц назад 274,00 (не задано)
Buju Banton - Hush Baby Hush
1 месяц назад 297,00 (не задано)
Buju Banton - Justice
12 минуты назад 300,00 (не задано)
Buju Banton - Queen and Lady
12 минуты назад 282,00 (не задано)
Buju Banton - Run Di Place
19 дня назад 296,00 (не задано)
Buju Banton - Shiloh
14 минуты назад 344,00 (не задано)
Buju Banton - Til I`m Laid To Rest
11 дня назад 285,00 (не задано)
Buju Banton - Who Say (Big Man Nuh Cry)
1 месяц назад 296,00 (не задано)

Информация о артисте


Buju Banton(настоящее имя Mark Anthony Myrie) родился 15 июля 1973 года в трущобах Кингстона в районе Солт-Лейн.
«Buju»- это прозвище, даваемое круглолицым детишкам, и озночающее плод хлебного дерева. А Banton это фамилия ямайского музыканта Burro Banton`а, которым Buju восхищался еще будучи ребенком. Buju Banton был одним из пятнадцати детей, его мать была уличным продавцом, которая восходила корнями к самим Марунам, воинам, освободившихся от рабства и с гордостью противостоявшим Английским колонизаторам.
Свою первую запись Buju сделал в 1986 проддюсировал ее Robert Ffrench, сингл назывался “The Ruler”. Он продолжает записывать до 1987 года а затем останавливается на некотрый период, в тот момент когда его голос начал “ломаться” при взрослении.
В 1991 году он начинает записываться для лейбла Donovan Germain Penthouse и сотрудничает с продюсером и композитором Dave “Rude Boy” Kelly. Первым синглом на Пентхаус лейбле стал “Man Fi Dead,” ну а первым хитом стал трек “Love Mi Browning”, песня о белокожей девушке, ненавидящей чернокожих ямайцев. Чуть позже он записывает эдакое продолжение “Love Mi Browning” - хит сингл “Love Black Woman,”. Но настоящая слава Buju пришла после легендарного хита - “Boom Bye Bye”, споры о котором ходят и по сей день! После релиза “Boom Bye Bye” в свои 17 лет Buju стали называть самым жестоким гомофобом на ямайской реггей-дэнсхолл сцене. Это звание еще сильнее закрепилось за ним, когда некоторое время спустя, “благодаря” этому треку, призывающему стрелять неким “батти боям” в головы - был убит один из их представителей. Также знаменитыми треками этого периода стали - “Batty Rider”, “Bogle”, “Women Nuh Fret” и многие другие.
В итоге Buju Banton удается записать первый альбом - Mr. Mention, который стал настоящим сборником синглов, звучавших на всех ямайских дискотеках начала 90-х. Народ увидел в Бантоне не просто исполнителя, а что-то более, исполнителя, которого давно все так ждали. Так же очень важным событием в жизни Buju стало подписание контракта с лейблом Mercury (которые заметили молодое дарование после его выступления на легендарном уже фестевале Reggae Sunsplash), который давал шанс для Buju Banton подняться уже на следующий уровень. И в 20 лет, в 1993 году Buju выпускает Voice of Jamaica (Mercury Records), альбом, после которого о Buju узнали за пределами Ямайки. Секс-антем “Willy (Don’t Be Silly)” звучал по всему миру. Стоит отметить другие синглы с альбома, такие как “Operation Ardent”, о коррумпированности полиции, “Deportees (Things Change)”, о эмигрантах, пытающихся вернуться на Ямайку. А в начале 1994 Buju записывает сингл “Murderer”, исполнителя очень волнует итоговый приговор суда после смерти от пули двух ямайских диджеев - Panhead и Dirtsman.

На этом энтузиазм Buju не притупляется. В 1995 он выпускает ‘Til Shiloh’ на Island Records, в этом же году пластинка номинирована на Гремми. А влиятельный музыкальный журнал Rolling Stone назвал ‘Til Shiloh’ одним из лучших альбомов 90-х. Альбом действительно получился очень насыщенным. Красивые рутс реггей ритмы переплетаются с энергичными дэнсхолл хитами. Жестокие “Murderer” и “Untold Stories” стоят рядом с позитивными ритмичными хитами. Альбом стал настоящим шедевром, показывающим талант Buju Banton как певца, так и диджея. Пластинку отличает от предыдущих в живую сыгранные ритмы. На лицо заинтересованность Буджу в социальных проблемах человечества.
Альбом 1997-го года ‘Inna Heights’ стал продолжением ‘Til Shiloh’. Стоит отметить такие треки, как “Afrikan Pride”, записанные с африканским хором и скашный “Small Axe”.
В 1999 выходит альбом под названием ‘Unchained Spirit’ (Anti/Epitaph), который состоит практически из одних фьючерингов. Удивительно, но Буджу записал трек ‘No More Misty Days’ с панк-группой Rancid на их собственном лейбле. Также вместе с Бантоном записались такие звезды мировой реггей сцены, как Wayne Wonder, Beres Hammond, Stephen Marley, Luciano, LMS, Gramps (Morgan Heritage).
В 2003 году он записывает альбом “Friends For Life” который получился очень интересным и разнообразным, там и запсь с рэп звездой Fat Joe и проповедение растафарианства, в один трек включена запись Маркуса Гаври. В итоге альбом получился настолько оригинальным ведь в нем совмещены и элементы рутса, дансхолл-реггей, хип-хопа, р&б.
Buju Banton основывает свою собственную независимую рекорд студию Gargamel Records в столице Ямайке - городе Кингстоне и приступает к записи нового альбома, полностью состоящего из чистейшего дэнсхолла в лучших его традициях.2006 год. Выход нового альбома короля дэнсхолла - Buju Banton - Too Bad. Пластинка полностью записана на собственном лейбле певца - Gargamel. И впервые за 10 лет, Буджу выпустил истинно дансхолльную пластинку, без каких либо примесей. Too Bad уже вошел в разряд культовых альбомов реггей музыки, его будут хранить на своей полке наверно все коллекционеры. Too Bad - это вызов всем остальным дэнсхолл звездам, это планка, которую Буджу поставил перед ними, открыв новую волну дансхолла. Пластинка словно выточена в своем стиле, ни одной зазубринки, ни одного неровного уголка. Заглавный трек альбома “Too Bad” - один из лучших дансхолл синглов 2005 года на Young Legends Throwback Jiggy riddim, записанный под руководством олд скул продакшена - Steely & Cleevie. Почти каждый трек альбома был в ямайских и мировых хит парадах.
Too Bad победил а номинации ‘Лучший Альбом/CD’ на 26-м Международном Фестивале Реггей и Мировой Музыки (26th International Reggae & World Music Awards (IRAWMA)), проходящем в Apollo Theater в Нью-Йорке 5-го мая, 2007 года. Сейчас Buju работает на своей студии, записывает новые треки, готовит новые программы выступлений, занимается молодыми и талантливыми исполнителями, помогает им в их начинаниях, как когда-то помогали ему!
Бужу является дядей успешного исполнителя Sean`a Kingston`a. Работает в стилях dancehall, ragga и reggae. Read more on Last.fm. User-contributed text is available under the Creative Commons By-SA License; additional terms may apply.
Buju Banton (born Mark Myrie 1973) is a Jamaican dancehall, ragga, and reggae singer. He was born in a slum near Kingston, Jamaica called Salt Lane. "Buju" is a nickname which is of Breadfruit. The name is ironic in light of Mark Myrie's slim frame and large head, but it is, nevertheless, the nickname his mother gave him as a child. "Banton" is a Jamaican word referring to someone with a superior attitude and a gift with speech, but it was also the name of a local artist Burro Banton that Buju admired as a child. It was Burro's rough gravelly vocals that Buju emulated and ultimately made his own. Buju's mother was a higgler, or street vendor while his father worked as a labourer at a tile factory. He was one of fifteen children born into a family which was directly descended from the Maroons, a group of escaped slaves who proudly fought off the British colonialists.

As a youngster, Buju would often watch his favourite artists perform at outdoor shows and local dancehalls. At the tender age of 13 he picked up the microphone for himself and began toasting under the monicker of "Gargamel". His first single, "The Ruler" was released not long afterwards in 1987 under the production of Robert French at Penthouse Studios.

In 1991, Buju joined Donovan Germain's Penthouse Label and began a fruitful partnership with producer Dave Kelly. Buju is one of the most popular musicians in Jamaican history, having burst onto the charts there suddenly in 1992, with "Bogle" and "Love Me Browning/Love Black Woman", both massive hits in Jamaica. Controversy erupted over Love Me Browning which spoke of Banton's preference for light-skinned women: "Mi love mi car mi love mi house mi love mi money and ting, but most of all mi love mi browning." Some accused Banton of promoting a colonialist attitude and denigrating the beauty of black women. In response, he released "Black Woman" which spoke of his love for dark-skinned beauties: "Stop cry, fi all black woman, respect all the gyals with dark complexion." 1992 was an explosive year for Buju as he broke the great Bob Marley's record for the greatest number of number one singles in a year. Beginning with "Man fi Dead", Buju's gruff voice dominated the Jamaican airwaves for the duration of the year. Banton's debut album, Mr. Mention, includes his greatest hits from that year.

1992 was also the year in which the controversy over Buju's homophobic "Boom Bye Bye" exploded. The media in Great Britain picked up on Buju's less than admirable promotion of violence against homosexuals. Myrie, who had recently signed with Mercury records, refused to back down from his stance against homosexuals, claiming his religious beliefs prevented him from accepting homosexuality. Banton downplayed the violent content of his song, claiming that it was metaphorical. Gay Rights groups campaigned against Buju as well as Shabba Ranks who, when asked about the controversy on the British show The Word, stated, "God created Adam and Eve, not Adam and Steve." Shabba later apologized, but Buju refused to back down which drew the ire of various homosexual advocacy groups who continue to campaign against him.

Banton released the hard-hitting Voice of Jamaica in 1993. The album included a number of conscious tracks. These tracks included "Deportees" a song which criticized those Jamaicans who went abroad but never sent money home, a remix of Little Roy's "Tribal War", a sharp condemnation of political violence, and "Willy, Don't Be Silly" which promoted condom use. The conscious spin of this disc did little to stop the attacks of gay rights groups who felt that his continued performance of "Boom Bye Bye" was a slap in their faces. Some dancehall fans felt that Banton could have exploded onto the American scene if his homophobic song hadn't held him back. Nevertheless, Buju was adopted by many new fans who appreciated his gravelly vocals and cared little about his homophobia.

Til Shiloh (1995) was a very influential album, using a studio band instead of synthesized music, and marking a slight shift away from dancehall towards roots reggae for Banton. Buju turned Rasta and his new album reflected his new beliefs. Til Shiloh is one of the greatest dancehall albums of all time and successfully blended conscious lyrics with a hard-hitting dancehall vibe. The album included a single called "Murderer" which condemned the violence in Jamaican dancehall music, inspired by the murders of dancehall musicians Panhead and Dirtsman. The song inspired several clubs to stop playing songs with excessively violent subject matter. This conscious album had a large impact on dancehall music and showed the hunger the dancehall massive had for conscious lyrics. Dancehall music did not move away from slack and violent lyrics, but the album did pave the way for a greater spirituality within the music.

Inna Heights (1997) substantially increased Banton's international audience as Buju explored his singing ability and recorded a number of roots-tinged tracks. Banton covered The Silvertones' "Destiny" and recorded songs with such artists as Beres Hammond and the legendary Toots Hibbert. The album was well-received but had distribution problems. Also, some fans were disappointed, having hoped for another ground-breaking album like "Til Shiloh." Still, Buju's experimentation and soaring vocals impressed many fans and this album remains a highly regarded work.

In 1998, Buju met the punk band Rancid and recorded two tracks with them: "Misty Days" and "Life Won't Wait." The latter became the title track of Rancid's 1999 album, Life Won't Wait. Subsequently, Buju signed with Rancid's eclectic Anti, a subsidiary of Epitaph and released Unchained Spirit in 2000.

In March 2003 he released Friends for Life, which featured more sharply political songs, including "Mr. Nine", an anti-gun song that further verified his status as one of reggae's most anti-confrontational artists.

Banton's 2006 album Too Bad got him nominated for a second Grammy but despite the album's brilliance and artistic excellence "Too Bad" did not garner the award. "Too Bad" brings us back to the Buju of the nineties with his rough phenomenal voice backed by hypnotic beats and conscious lyrics that seem to stay on repeat in your head. "Too Bad" is a complete listen from start to finish and is an extra success because the Gargamel executive produced the album on his own label.

On April 21, 2009, Buju released the often delayed album Rasta Got Soul. This is Banton's ninth album and features the hit single Magic City. This release sees Buju returning to roots and culture reggae. The album received a Grammy nomination in the Best Reggae Album category.

As of December 2009, Buju allegedly attempted to buy cocaine from an undercover officer in Miami and faces up to life in prison if convicted. The trial of Banton began on September 20, 2010 in Tampa, Florida. Read more on Last.fm. User-contributed text is available under the Creative Commons By-SA License; additional terms may apply.