Тексты песен Front 242

Front 242 - Soul manager
13 часов назад 223 (не задано)
Front 242 - Crapage
5 дней назад 107 (не задано)
Front 242 - Waste
8 дней назад 175 (не задано)
Front 242 - Skin
10 дней назад 194 (не задано)
Front 242 - Motion
день назад 87 (не задано)
Front 242 - Religion
24 дня назад 120 (не задано)
Front 242 - Stratoscape
17 дней назад 81 (не задано)
Front 242 - Hymn
7 дней назад 107 (не задано)
Front 242 - Fuel
13 часов назад 103 (не задано)
Front 242 - Melt
20 дней назад 89 (не задано)
Front 242 - Flag
7 дней назад 182 (не задано)
Front 242 - Mutilate
19 дней назад 81 (не задано)
Front 242 - (S)Crapage
3 дня назад 281 (не задано)
Front 242 - Animal
день назад 110 (не задано)
Front 242 - Modern angel
10 дней назад 225 (не задано)

Информация о артисте

Бельгийская команда "Front 242" является одним из пионеров жанра EBM. Ее история началась в 1981 году, когда на почве общих интересов в электронной музыке и графическом дизайне Даниэль Брессанутти и Дирк Берген образовали дуэт "Prothese". Название вскоре было заменено на "Front 242", и к концу года под этим именем вышел сингл "Principles".

Примерно в то же время появился еще один дуэт, "Under Viewer", в который входили Патрик Коденис и Жан-Люк Де Мейер. В 1982-м Брессанутти вошел в контакт с Коденисом, и их знакомство привело к слиянию двух составов и образованию квартета. Жан-Люк Де Мейер получил должность вокалиста, и он же впоследствии стал ответственным практически за все тексты.

Первым релизом бельгийской четверки стал сингл "U-Men", а следом за ним вышел полнометражник "Geography". В 1983-м из официального состава вышел Берген, но вместо него в команде появился перкуссионист Ричард Джонкхеер (он же Ричард 23). В то время активные концертные выступления сделали "Front 242" у себя на родине самой популярной группой, а вышедший вскоре альбом "No Comment" превратил музыкантов в законодателей жанра EBM (Electronic Body Music).

Front 242 В 1984 году коллектив заключил сделку с фирмой "Wax Trax" и провел первое американское турне, выступив в одной связке с "Ministry". Далее был выпущен сборник ранних записей группы с прозрачным названием "Back Catalogue", однако публика не обратила на него особого внимания. Решающий час пробил, когда на свет появился новый материал в виде альбома "Official Version". Именно эта работа, содержавшая такие клубные хиты как "Masterhit" и "Quite Unusual", дала "Фронту" международное признание. В поддержку "официальной версии" прошло европейское турне, в рамках которого "Front 242" выступали вместе с "Depeche Mode".

Популярность группы еще больше подскочила после выхода диска "Front By Front" с хитами "Headhunter", "Welcome to Paradise" и "Never Stop". Новое десятилетия "фронтмены" начали с диска "Tyranny (For You)", поставившего команду в один ряд с такими корифеями индастриала как "Ministry" и "Skinny Puppy". Кстати, альбом вышел на мажорном лейбле "Sony/Epic", который заодно переиздал и ранние работы "Фронта".

Front 242 В 1993-м "Front 242" выпустили одну за другой две совершенно разных по стилю работы. Если "06:21:03:11 Up Evil" стоял ближе к поп-музыке, то "05:22:09:12 Off" отличался от своих предшественников повышенной абразивностью. Надо сказать, что Ричард 23 не внес почти никакого вклада в эти альбомы, а присутствие Де Мейера на "Off" свелось к минимуму. Отсутствие этих музыкантов компенсировалось участием в записи братьев Жан-Марка и Пьера Поли, а также Кристин Ковальски и Эрана Вествуда. Середина 90-х была потрачена музыкантами на участие в сайд-проектах, однако за это время на свет появились концертник "Live Code" и сборник миксов "Mut@ge.Mix@ge". Воссоединение квартета произошло в 1998 году, когда группа подвергла радикальной переработке старый материал и отправилась с этим багажом в свое первое за пять лет турне, получившее название "Re:Boot". По окончании гастролей вышел концертный альбом, однако этим дело и ограничилось.

Несколько лет активность группы сводилась к редким концертам, и только в 2002 году музыканты вновь занялись студийной работой. Диск "Pulse", вышедший на "Metropolis Records", ознаменовал возвращение "фронтменов" к своим EBM-корням. Годом позже на свет появилось переиздание дебютного альбома, "Geography". Часть его тиража вышла с бонусом в виде диска со старым, ранее нереализованным материалом. Read more on Last.fm. User-contributed text is available under the Creative Commons By-SA License; additional terms may apply.
"Front 242" is a pioneering Belgian electronic body music group that came into prominence during the 1980s. For years to come they took the lead in electronic music composition. During their most active period (they decided to quit EBM in 1993 with the albums "06:21:03:11 UP EVIL" and "05:22:09:12 OFF") they were influential to many electro-industrial and electronic artists.

The origin of "Front 242" should be understood within the rise of industrial music, which originated in England in 1975 with the first performances of "Cabaret Voltaire" and "Throbbing Gristle". These revolutionary groups introduced elements of style later taken up by "Front 242" such as electronic instrumentation, overwhelming percussion often with found objects, and looped samples of found soundbites. Going back earlier, these innovations can be seen as an extension of the work of William S. Burroughs and of Edgard Varèse, the first significant composer to adopt electronic sources of sound as musical instruments, and who also used overwhelming percussion including with found objects. It is perhaps no coincidence that Varese's great mark on the music world took place at the "1958 World Fair" in Brussels, where Front 242 would work a few decades later.

Front 242 was created in 1981 in Aarschot, Belgium by Daniel Bressanutti and Dirk Bergen, who originally went by the name "Prothese". They were interested in creating both music and graphic design using emerging electronic tools, and reportedly decided on changing their name to "Front 242" because the name had greater potential as a subject of graphic design. The first single to be released was "Principles", late in that year. Patrick Codenys and Jean-Luc De Meyer had separately formed a group called "Under Viewer" at about the same time. Codenys said his father received a lottery winning and shared enough of it with him so that he could buy a car, but he bought his first synthesizer instead. Contact between Bressanutti and Codenys led the two duos to join together in 1982. Bressanutti, Codenys and De Meyer all took turns on vocals at first, until they settled on De Meyer as the lead vocalist; only recently have early recordings with Bressanutti on vocals been widely released. De Meyer also came to write almost all of the lyrics. They also decided during this formative period never to use the regular waveform settings on their synthesizers, saying instead that creating the waveform itself for each note was part of the creative process.

Their next single, "U-Men", would be released in 1982, followed by the band's first album "Geography" in 1983. These first releases, while cited as influential by a number of other artists in the genre, were not as characteristically strong and hard-hitting as the group's later efforts.

In 1983, Dirk Bergen left the band to pursue graphic design full time, and Richard Jonckheere was admitted to the group as a loosely backing vocalist and charismatic stage presence. Jonkheere was usually referred to by the name Richard 23. "Front 242" was becoming the most popular musical group in Belgium; their next album, "No Comment" would cement the group's place in electronic music, and was the first to introduce the term "Electronic Body Music" in association with their sound. "Front 242" signed with the legendary Wax Trax label in 1984, and started their first tour in the United States with "Ministry". This tour led to the creation of "Revolting Cocks" by Richard 23, Luc Van Acker, Alain Jourgensen of "Ministry" and others.

The 1985 album "Back Catalogue" collected material from the group's earlier years, but their international breakthrough didn't occur until the release of "Official Version" in 1986, on the Red Rhino Europe label, followed by their "Official Warfare" tour in support of the album. Their popularity would reach even higher with the 1988 "Headhunter" single and video by Anton Corbijn, and its accompanying album "Front By Front". By this point, "Front 242" had developed a style of strong backbeats, slices, samples, and ominous vocals. "Headhunter" is possibly one of the most popularly played and remixed songs of the entire genre.

During these releases "Front 242" also presented a style and imagery which was political in a decidedly apolitical style. They would use militaristic samples, preachers and the TV as a source for inspiration, but refused to admit to having any message. The message, admittedly, was the listener's to imagine. As they put it, they were merely presenting the world around them as it was. Possibly due to this rather in-your-face approach, they have often been falsely accused of being neo-Nazis or extreme right-wing. In fact the complete opposite is true, with them famously saying that "Neo-Nazis couldn't make the music we do. They're too stupid!"

With the turn of the decade the band went through many changes. "Tyranny >For YouFor YouFor You