Тексты песен The Divine Comedy

The Divine Comedy - Birds Of Paradise Farm
21 день назад 152 (не задано)
The Divine Comedy - Bleak Landscape
21 день назад 153 (не задано)
The Divine Comedy - Charge
9 дней назад 160 (не задано)
The Divine Comedy - Charmed Life
6 дней назад 143 (не задано)
The Divine Comedy - Comme Beaucoup De Messieurs (With French
6 дней назад 143 (не задано)
The Divine Comedy - Commuter Love
21 день назад 145 (не задано)
The Divine Comedy - Death of a Supernaturalist
28 дней назад 147 (не задано)
The Divine Comedy - Don`t Look Down
месяц назад 149 (не задано)
The Divine Comedy - Dumb It Down
месяц назад 150 (не задано)
The Divine Comedy - Eric The Gardener
месяц назад 161 (не задано)
The Divine Comedy - Europop
21 день назад 154 (не задано)
The Divine Comedy - Everybody Knows (Except You)
21 день назад 140 (не задано)
The Divine Comedy - Eye Of The Needle
29 дней назад 152 (не задано)
The Divine Comedy - Famous (The Magnetic Fields)
29 дней назад 142 (не задано)
The Divine Comedy - Festive Road
2 дня назад 183 (не задано)

Информация о артисте

Название "Divine comedy", по сути, является псевдонимом композитора, певца и музыканта Нила Хэннона (р. 7 ноября 1970), скрестившего в своей музыке элементы "новой волны" и влияния Скотта Уолкера, Моррисси и "Electric light orchestra". Именно Хэннон был основателем этого проекта, а зачастую и единственным его участником.

Группа появилась на свет в 1989 году в формате трио, и помимо Нила в ее состав вошли также два его школьных приятеля, Джордж Макула (бас) и Кевин Трэйнор (ударные).

В то время парни сильно увлекались творчеством "R.E.M.", и стиль их первых работ мало чем отличался от стиля вышеупомянутой команды. Из Северной Ирландии "Divine comedy" перебазировались в Лондон и выпустили там два мини-альбома, "Fanfare for the comic muse" (1990) и "Europop" (1991).

Также "комедианты" дали серию концертов на разогреве у "Suede", но дальше дело не пошло, и команда распалась. Коллеги Нила подались в университет, а сам Хэннон вернулся домой и занялся сочинением песен. К 1993 году у него накопилось много материала и, подписавшись на "Setanta records" от имени "Divine comedy", Нил приступил к выпуску полноценных альбомов.

Первый полнометражник, "Liberation", вызвал бурю восторгов в прессе, однако это никак не сказалось на продажах пластинки и ее общий тираж составил всего несколько тысяч. Второй диск, "Promenade", на волне поднимающегося брит-попа раскупался уже лучше. "Divine comedy" получили возможность выступать на разогреве у Тори Эймос в ее европейском турне, что в свою очередь поспособствовало дальнейшему росту популярности "комедиантов". Весь 1995 год Нил посвятил подготовке третьего альбома, который увидел свет в апреле 1996-го. Если "Liberation" и "Promenade" отражали романтические мечты молодого человека, то от "Casanova" веяло неприкрытой сексуальностью.

В поддержку диска "Setanta" решила выпустить сингл с открывающим треком "Something for the weekend", и это оказалось удачным решением. Песня стала хитом радиоэфира, продажи альбома подскочили в несколько раз, а Хэннону и компании удалось засветиться на телевидении. Вдогонку лейбл выстрелил еще парой синглов, "Becoming More Like Alfie" и "The Frog Princess", занявших соответственно 27-е и 15-е место в британских чартах.

"Divine comedy" в этот момент гастролировали при поддержке оркестра из 30 человек. Кстати, тогда в самой группе тоже было полно народу: помимо Хэннона в ней числились Джоби Талбот (клавишные), Брайан Миллс (бас), Айвор Талбот (гитара), Стюарт Бэйтс (клавишные) и Мигги Баррадас (ударные). Песни, которые ансамбль исполнял вместе с оркестром, были слишком романтическими для "Casanova", поэтому на их основе решено было выпустить отдельную пластинку, вышедшую в виде концертника "A short album about love". Свое десятилетие "Divine comedy" отметили выпуском лучших вещей "A secret history" и расставанием с "Setanta records".

Новое творение комедиантов вышло в 2001 году под флагом "Parlophone". Несмотря на то, что "Regeneration" имел хорошие отклики, как в прессе, так и среди слушателей, Хэннон распустил состав, сопровождавший его со времен "Casanova". В 2004 году Нил практически в одиночку записал и спродюсировал очередной альбом "Divine comedy" под названием "Absent Friends". Из старых коллег в этой записи ему помогал только Джоби Талбот, занимавшийся оркестровкой.

Девятый альбом Хэннона под вывеской The Divine Comedy "Victory for the Comic Muse" (отсылка к названию первого альбома "Fanfare for the comic muse" (1990)") был выпущен в июле 2006 года. Фэны группы считают работу менее личной чем более ранние работы и более легкомысленной. Весь объем работы был записан менее чем за неделю, отсюда более непосредственный звук. Также в записи альбома принял участие басист Dougie Payne, участник группы Travis.

В марте 2007 года Нил Хэннон прекратил сотрудничество с лэйблом Parlophone.

31 мая 2010 "The Divine Comedy" выпустили свой десятый альбом "Bang Goes the Knighthood" на DC Records. Как и предыдущий этот альбом был записан на RAK studios в St John's Wood под руководством Guy Massey при участии оркестра под руководством Andrew Skeet, который также занимался аранжировками. Это первый альбом, на котором Хэннон не занимается оркестровыми аранжировками сам. Альбом достиг 20-го места в чартах, на первой неделе, что сделало его самым успешным достижением в чартах со времен альбома 2001 года "Regeneration". Read more on Last.fm. User-contributed text is available under the Creative Commons By-SA License; additional terms may apply.
The Divine Comedy is a baroque pop band now based in Dublin, Ireland, fronted by Neil Hannon.

Neil Hannon, Originally from Derry, has been the only ever-present member of the band, being its founder in 1989 when he was joined by John McCullagh and Kevin Traynor. Their first album, the heavily R.E.M.-influenced and now-deleted Fanfare for the Comic Muse, enjoyed little success though. A couple of equally unsuccessful EPs - Timewatch (1991); Europop (1992) - were to follow, with newly-recruited member John Allen handling lead vocals on some tracks. After the commercial failure of the latter EP, this line-up soon fell apart.

Hannon, however, was not deterred in his efforts and re-appeared in 1993 with Liberation. Featuring a fairly diverse musical outlook that goes from the tongue-in-cheek synth pop of Europop(nearly unrecognisable from the previously-released version) to the classical stylings of Timewatching.

Indeed, it was only some minor success in France that really enabled Hannon to proceed to his second effort Promenade. Released in 1994, this was heavily driven by classical influences, with Michael Nyman's stylings clearly an influence. Hannon himself acknowledged this when he apparently sent a copy of his new album to the composer, jokingly asking him not to sue. Essentially a concept album about a day spent by two lovers, it also received similar critical acclaim to that which Liberation was afforded. Commercial success, though, was not forthcoming.

At around the same time, Hannon also wrote and performed the theme music for the TV sitcom Father Ted (which would subsequently be incorporated into the song Songs of Love on the album Casanova), and later wrote the music for the deliberately bad mock-Eurovision song My Lovely Horse for one episode. Hannon resisted widespread requests from fans to release the track as a single for the Christmas market, but it was eventually released in 1999 as the third track on the CD-single Gin Soaked Boy. This would not be the only time they would be responsible for a TV theme, as In Pursuit Of Happiness was also used by the BBC science and technology show, Tomorrow's World. Hannon also recently composed the music for the comedy series "The IT Crowd".

The album Casanova (1996), and in particular the single Something for the Weekend led to the band's first major successes, with Neil Hannon becoming a distinctive, albeit unlikely, popstar in an immaculate suit, and always appearing the elegant dandy. At the height of their commercial success, the band put out A Short Album About Love (a reference to the Krzysztof Kieślowski movie A Short Film About Love), recorded live at soundcheck with the Brunel Ensemble in preparation for a concert at the Shepherd's Bush Empire, from which several songs were released as b-sides. It was aptly released on Valentine's Day in 1997. Subsequently, the band contributed a reworking of Noel Coward's I've Been to a Marvellous Party to a compilation of covers of the writer's songs, with Hannon affecting a Cowardesque lilt (albeit interspersed with an aggressive electronic musical backing).

The foppish image, but not the suit, was ditched for the more sombre album Fin De Siècle in 1998, although its biggest hit, the jaunty National Express, a song about the national coach operators, belied its more intimate, soul-searching tone. Maintaining the balance between these poles, 1999's Secret History - the Best of The Divine Comedy included a re-recording of Liberation track The Pop Singer's Fear of the Pollen Count and two new songs (Gin-Soaked Boy and Too Young to Die) alongside the band's main hits. In the same year, the band also collaborated with Tom Jones on a cover version of Portishead's All Mine, featured on his album Reload.

A serious side to the band was also in evidence in 2000's collaboration with Ute Lemper on her album Punishing Kiss, most of which featured The Divine Comedy as Lemper's backing band.

The 2001 album Regeneration attempted to remove the band still further from its association with comedy. Hannon hired famous producer Nigel Godrich to "remake" the band. Neil ditched the suit and donned the Britrock band image. However, the album was a greater critical than commercial success, and soon after its release it was announced that The Divine Comedy were splitting up. However within a year Hannon was touring again with a revised band line-up, playing a series of joint-headline gigs in the USA, UK and Ireland featuring both The Divine Comedy and Ben Folds, who would cover The Divine Comedy's Songs of Love on his Sunny 16 EP.

Eventually a new album surfaced in the form of 2004's Absent Friends. Striking a balance between the occasionally earnest sound of the band's later material and the lighter tone of the more popular releases, it encapsulated the essence of The Divine Comedy. 2004 saw two dates of particularly acclaimed performances, one at the London Palladium (which was later released as a live DVD) and one at the Royal Albert Hall.

In January 2005, Hannon announced that he had acquired the worldwide copyrights to all of his recorded output with his former record label, Setanta Records. He declared on the band's official website that he would be launching his own record label Divine Comedy Records in order to re-release his 1990s output.

Hannon's ninth album under the Divine Comedy moniker, Victory for the Comic Muse (a reference to his debut), was released in June 2006. It is suggested by fans to be less personal and more free-approach in tone than his most recent albums. The bulk of the record was recorded in just two weeks, hence the more spontaneous sound, and features appearances from Travis bass player Dougie Payne.

Hannon collaborated with Thomas Walsh of Pugwash to create an album themed around the sport of cricket. Released under the alias The Duckworth Lewis Method, the self-titled album was released in 2009 to critical acclaim.

The following year saw the tenth Divine Comedy album and first on his own label, Bang Goes the Knighthood.
Read more on Last.fm. User-contributed text is available under the Creative Commons By-SA License; additional terms may apply.