Афонина Татьяна фотограф Москва

Хотите запечатлеть незабываемые моменты? Доверьте свои фотографии профессионалу! Услуги талантливого фотографа - гарантия качественных снимков и восхитительных портретов.

Посмотреть портфолио

Тексты песен parliament

parliament - Agony Of De Feet
8 дня назад 139,00 (не задано)
parliament - Ride On
8 дня назад 154,00 (не задано)

Информация о артисте

Будущий основатель групп "Parliament" и "Funkadelic" Джордж Клинтон (George Clinton) родился в 1941 году в штате Северная Каролина, США. С детства он любил петь и играть на различных музыкальных инструментах и в 15 лет уже создал с друзьями свою собственную "doo-wop"-группу "Parliaments". С 1964 года они перешли в стиль "rhythm'n'blues", а в 1965 году Джордж переехал в Детройт, где стал штатным композитором компании Motown Records. Через два удачливых года у Джорджа начинаются юридические проблемы с малоизвестным ансамблем из Чикаго, имевшим аналогичное название, и он решает временно переименовать свою группу в "Funkadelic". Позднее, выиграв судебный иск, Джордж использует оба названия: "Funkadelic" и слегка изменённое "Parliament".

Название "Funkadelic" подчёркивает, что уже с конца 60-х годов Джордж Клинтон начал искать свою собственную музыкальную нишу. До него "funk" был лишь одним из музыкальных технических приёмов, когда гитарист слегка ослабляет струны гитары, чтобы получить специфическое глухое звучание. Джордж Клинтон сумел развить эту технику до уровня самостоятельного музыкального стиля. Под именем "Funkadelic" его группа выпускала всевозможные экспериментальные композиции, в которых на основе фанка сочетались самые разные стили (soul, jazz, r'n'b, rock), а название "Parliament" использовалось для поддержания авторитета группы и зарабатывания денежных средств. Состав двух этих групп действительно был практически один и тот же, хотя и не оставался постоянным. Среди участников "Funkadelic/Parliament" в разное время были гитарист Эдди Хайзел (Eddie Hazel), бас-гитаристы Billy Nelson и Гари Шайдер, ритм-гитарист Lucius Ross, барабанщик Раймонд Фулвуд (Ramon Fulwood), органист Mickey Atkins, клавишники Берни Уорелл (Bernie Worell) и Джуни Моррисон и другие.

Первые альбомы "Funkadelic" имели ошеломляющий успех. Необычность звучания группы заметно выделяла её на фоне остальных конкурентов, и вскоре команда Джорджа получила признание по всему Восточному Побережью Америки. С 1970 по 1974 год "Funkadelic" выпустила пять интересных альбомов, а затем пришло время для "Parliament". На третьем её альбоме была знаменитая композиция "P.Funk" (1975), после выхода которой "фанк" был окончательно признан самостоятельным музыкальным жанром наравне с "соул" и "ритм-энд-блюз". Популяризацию нового жанра продолжил альбом "The clones of Dr. Funkenstein" (1976), затем последовал хит "Flash light" (1977), который был №1 в американских чартах, а завершил победу "фанка" хит "Funkentelechy" с альбома "Funkentelechy vs. the placebo syndrome" (1977), который также попал на верхнюю строчку таблицы популярности.

В 1981 году группы "Parliament" и "Funkadelic" официально слились в единую команду "P-Funk All Stars". Джордж Клинтон продолжал выступать вместе с ними и параллельно начал свою собственную соло-карьеру. Первый его соло-альбом "Computer games" (1982) имел не меньшую популярность, чем предыдущие работы, а композиция "Atomic dog" (1983) была №1 в R'N'B чартах.

Дискография:

PARLIAMENT - 1970 - Osmium
PARLIAMENT - 1974 - Up for the down stroke
PARLIAMENT - 1975 - Chocolate city
PARLIAMENT - 1976 - Clones of Dr. Funkenstein
PARLIAMENT - 1976 - Mothership connection
PARLIAMENT - 1977 - Get down & boogie
PARLIAMENT - 1977 - P-Funk earth tour (концертник)
PARLIAMENT - 1977 - Funkentelechy vs. the placebo syndrome
PARLIAMENT - 1978 - Motor booty affair
PARLIAMENT - 1979 - Invasion of the body snatchers
PARLIAMENT - 1979 - Gloryhallastoopid
PARLIAMENT - 1980 - Trombipulation
PARLIAMENT - 1995 - Dope dogs
PARLIAMENT - 1996 - Rhenium

FUNKADELIC - 1970 - Funkadelic
FUNKADELIC - 1970 - Free your mind... and your ass will follow
FUNKADELIC - 1971 - Maggot Brain
FUNKADELIC - 1972 - America eats its young
FUNKADELIC - 1973 - Cosmic slop
FUNKADELIC - 1974 - Standing on the verge of getting it on
FUNKADELIC - 1975 - Let's take it to the stage
FUNKADELIC - 1976 - Hardcore Jollies
FUNKADELIC - 1976 - Tales of kidd Funkadelic
FUNKADELIC - 1978 - One nation under a groove
FUNKADELIC - 1979 - Uncle Jam wants you
FUNKADELIC - 1981 - Connections & disconnections
FUNKADELIC - 1981 - The electric spanking of war babies
FUNKADELIC - 1981 - Who's a Funkadelic
FUNKADELIC - 1996 - Live in Meadowbrook (концертник) Read more on Last.fm. User-contributed text is available under the Creative Commons By-SA License; additional terms may apply.
Parliament was originally The Parliaments, a doo-wop group based out of George Clinton's Plainfield, New Jersey barber shop. The name was soon abandoned due to legal issues with Revilot and Atlantic Records, and most of the same people recorded under the name Funkadelic, which consisted of The Parliaments' backing musicians. Billy "Bass" Nelson is credited with creating the name Funkadelic. He also switched from 6-string guitar to bass, creating room for his childhood friend Eddie Hazel to join the group. Soon, Parliament was created in addition to Funkadelic and the two bands consisted of essentially the same people, though both released albums under their respective names.

The legal problems with the name "The Parliaments" were resolved in 1970, and Clinton signed all of Funkadelic to Invictus Records under the name Parliament, releasing Osmium ("The Breakdown" reached #30 on the R&B charts in 1971) but the name Parliament was then abandoned for some time, as Funkadelic was much more successful.

In the early 1970s, Bernie Worrell, Bootsy Collins and Catfish Collins joined Funkadelic, which released five albums by 1974. With only moderate success, Funkadelic signed with Casablanca Records as Parliament, releasing "Up for the Down Stroke" (off the album of the same name) which reached #10 on the R&B charts but peaked at #63 Pop. The song was the biggest hit of P Funk's career. 1975 saw the release of Chocolate City, which also enjoyed moderate success; the title track reached #24.

With the ensuing albums, Parliament became one of the most respected bands on the 1970s, and are now recognized as one of the forefathers of funk music. Of particular interest are the spacey themes of Starchild, Sir Nose and other recurring characters from multiple albums.

Of particular note is the landmark album Mothership Connection, an amalgam of many '70s themes and the tight "popular" funk sound which was both more commercially viable (particularly in the black community) and more readily emulated by the numerous artists capitalizing on the popularity of funk's mainstream cousin: disco. Artists such as the BeeGees, the Commodores and Kool and the Gang repackaged many of Parliament's innovations into radio-ready pop hits and upon the mass acceptance of disco culture as portrayed in Saturday Night Fever, millions of suburban Americans were able to boogie-oogie-oogie safely protected from exposure to the urban dance scene's multi-ethnic, sexually diverse and cocaine-fueled celebration.

Parliament/Funkadelic morphed into P-Funk in later years. A new appreciation and new audience for these classics were fueled in the '90s due to extensive sampling by hip hop DJs and producers, including beats used in The Chronic and Cypress Hill's debut album.

Don't forget that a variety of other cool bands evolved in their own right out of the main two bands - they were of course, Parlet, Bootsy's Rubber Band, The Brides of Funkinstein, Horny Horns and Quasar.

George Clinton is also known for his subsequent work with the Red Hot Chili Peppers. Read more on Last.fm. User-contributed text is available under the Creative Commons By-SA License; additional terms may apply.