Афонина Татьяна фотограф Москва

Хотите запечатлеть незабываемые моменты? Доверьте свои фотографии профессионалу! Услуги талантливого фотографа - гарантия качественных снимков и восхитительных портретов.

Посмотреть портфолио

Тексты песен Die Krupps

Die Krupps - (a New) Society Treaty
3 дня назад 350,00 (не задано)
Die Krupps - ...denn Du Lebst Nur Einmal
21 часа назад 402,00 (не задано)
Die Krupps - 30 Seconds
3 дня назад 300,00 (не задано)
Die Krupps - Alive
3 дня назад 434,00 (не задано)
Die Krupps - Battery
3 дня назад 402,00 (не задано)
Die Krupps - Behind
3 дня назад 279,00 (не задано)
Die Krupps - Black Beauty White Heat
3 дня назад 360,00 (не задано)
Die Krupps - Blackened
6 часа назад 396,00 (не задано)
Die Krupps - Bloodsuckers
3 дня назад 250,00 (не задано)
Die Krupps - Crossfire
3 дня назад 273,00 (не задано)
Die Krupps - Das Ende Der Traeume
3 дня назад 367,00 (не задано)
Die Krupps - Disciples Of Discipline
3 дня назад 479,00 (не задано)
Die Krupps - Doppelganger
3 дня назад 229,00 (не задано)
Die Krupps - Eggshell
19 часа назад 190,00 (не задано)
Die Krupps - Enter Sandman
1 день назад 383,00 (не задано)

Информация о артисте

Дюссельдорф, 1980 год

Если не считать Einstürzende Neubauten, Die Krupps были одной из первых индустриальных команд, к которым проявили живой интерес почитатели и исполнители тяжелой музыки. Собственно, Die Krupps сами и спровоцировали столкновение электронного и металлического жанров, записав в 1992 году целый мини-альбом своих индустриальных версий классических песен Metallica. И то, что с их стороны было развлечением, металлисты восприняли весьма серьезно и уже тогда начали предпринимать первые попытки по внедрению элементов индустриального звучания в традиционный хэви-металл.

Основатель Die Krupps Юрген Энглep (Jurgen Engler) начинал карьеру в одной из первых немецких панк-групп (!) Male, где играл на гитаре и пел в течении четырех лет - с 76-го по 80-й. А дебютный альбом Die Krupps "Steelworksymphony" увидел свет в 1981 году и был признан пластинкой недели в британском еженедельнике "New Musical Express". До появления упомянутого "A Tribute To Metallica" группа записала не один альбом и в 91-м даже выпустила сборник лучших вещей. Однако деятельность Die Krupps в 80-х имела узконаправленный характер, хотя и этого было достаточно, чтобы дать почву для появления в будущем таких коллективов, как Nitzer EBB, Front 242, а еще позже - Rammstein и иже с ними. Альбом 1982 года "Voile Kraft Voraus", например, и по сей день считается классикой электронной музыки.

Определенную известность в определенных кругах Die Krupps получили и благодаря фирме "Atom H", созданной Энглером в 1986 году. Фирма специализировалась на выпуске пластинок спид/трэш- и crossover-групп, благодаря чему Энглер со товарищи сделали еще один шаг по направлению к тяжелому металлу. Свой же модернизированный стиль Die Krupps окрестили как "Metal Machine Music", выпустив в начале 92-го сингл с таким названием. А в конце того же года вышел и пресловутый "металликовский" трибьют с пятью композициями (чуть раньше группа таким же образом извратилась над еще одной композицией Metallica - "One"), ставший "платиновым", благодаря которому Die Krupps и получили широкую известность.

Изобретательность Энглера отметили даже сами "металликовцы": Ларс Ульрих (Lars Ulrich) лично выразил ему свой восторг, заявив, что Die Krupps открыли для него (Ульриха) новые горизонты в музыке. Продюсировал "A Tribute То Metallica", кстати, Джон Фрайер (John Fryer), работавший с Nine inch nails, Jesus Jones и Depeche Mode!

Сближение с миром тяжелого рока Юрген Энглер еще раз подтвердил летом 1993 года, когда после выступления на летних фестивалей завербовал в Die Krupps двух участников американской группы Heathen - Даррена Минтера (Darren Minter) и Ли Альтуса (Lee Altus). Последний принял активное участие в создании самого успешного альбом Die Krupps "II The Final Option", выпущенного в конце того же года. Здесь уже было намешано все, что только возможно - индастриал, металл, техно, готика, хип-хоп и так далее. Массы с восторгом встретили этот альбом, чему способствовали аж четыре сингла и видеоклип "То The Hilt", не вылезавший из горячей десятки MTV. Кульминацией же первого серьезного успеха стало выступление группы на ежегодном фестивале"Dynamo" в Голландии. С этого момента имя Die Krupps стало с завидной регулярностью появляться не только в "электронно-индустриальной" прессе, но и в строго "металлических" изданий типа "Rock Hard" или "Metal Hammer". А Энглер за эти годы успел поработать с массой коллективов - От хардкорщиков Biohazard до хэви-металлической Doro, не говоря уже о своих коллегах по жанру. Правда, сами DIE KRUPPS, между тем, себя окончательно изжили и Юрген Энглер, не долго думая, распустил группу, а спустя пару лет вернулся с новым проектом DKAY.COM, в состав которого также вошли Гроссман (SKREW), Юлиан Бистон (Nitzer EBB), Крис Ван Хельсинг (Philip Boa'S VoodooClub) и Дирк Краус (Armageddon Dildos) - этакий электро/вэйв с некоторым влиянием индастриала, территория, Sister of mercy, Depeche Mode, Гари Ньюмана (Gary Newman) и иже с ними. Read more on Last.fm. User-contributed text is available under the Creative Commons By-SA License; additional terms may apply.
Die Krupps is a industrial band formed in Duesseldorf, Germany in 1980 by Juergen Engler and Ralf Dörper . Over the years they have produced krautrock-tinged metalbashing industrial, old-school ebm, industrial electro and, most recently, industrial metal/neue deutsche härte.

The band's name comes from the Krupp dynasty - one of pre-war Germany´s main industrial families. This name was apparently chosen for its industrial connotations, as the band is strongly anti-Nazi. In some interviews the band stated that Visconti´s movie "The Damned" - a depiction of the fictitious German industrial dynasty of the Essenbecks - was the main inspiration.

Die Krupps's debut EP, 1981's Stahlwerkssymphony, was in the vein of metal-on-metal industrial acts like Einstürzende Neubauten. Their following album, 1982's Volle Kraft Voraus, combined the industrial sound of their debut with electronic rhythms similar to DAF.

In 1984, the group released their first English-language album, Entering the Arena, which combined grand, orchestral arrangements with their trademark metallic percussion and a more conventional synthpop sound.

Doerper left to join Propaganda, and Die Krupps went on hiatus for a few years. In 1989, they collaborated with Nitzer Ebb -- a band their sound had clearly influenced -- to remake Volle Kraft Voraus's "Wahre Arbeit, Wahrer Lohn" as "The Machineries of Joy." The single was a major club hit,and it resparked interest in the band, who followed in 1990 with the now-classic "Germaniac" single.

However, Engler had become interested in American and European heavy metal, and subsequent Die Krupps releases would gradually de-emphasize the band's industrial/electronic origins. A Tribute to Metallica--an album of Metallica cover versions done with only keyboards and samplers--was something of a novelty hit that got the band signed (briefly) to a US major label.

In 1992, Engler reunited with Doerper and added some American heavy metal musicians to the lineup, and Die Krupps began to utilize guitars and more sounds derived from heavy metal music, with the release of their albums I and II--The Final Option.

During this period, the band had many of their tracks remixed by other artists; singles such as "Fatherland", "Metal Machine Music", "To the Hilt", and "Crossfire" were reworked by artists as diverse as The Sisters of Mercy, Einstürzende Neubauten and Biohazard. These remixes proved more successful than the albums from which they were drawn, as they became staples of mid-90s alternative clubs. Many of these remixes are included on the compilations The Final Remixes and Rings of Steel, as well as their mid-90s singles issued by Cleopatra Records. Particularly notable is a 1996 remix EP they shared with Front Line Assembly, on which each group remixed three songs from the other: while Krupps's remixes of FLA were typical of the band's metallic direction, FLA's Krupps remixes surprisingly highlighted how Die Krupps's sound still recalled the band's early electronic work.

By 1996's III--Odyssey of the Mind, the band had almost entirely ditched electronics for a straight metal sound. Following Doerper's second departure and the release of the even more heavily metal-influenced album "Paradise Now" in 1997, the band disbanded.

The band has been well-served by two compilations that highlight their strongest material and the development of the band's sound: Past Forward 1991-1981, released on Mute's Grey Area imprint, is a worthy precis of the band's work up to and including "Germaniac". Cleopatra's Metalmorphosis of Die Krupps covers some of the same ground, but includes highlights from their post-Metallica output. While both compilations share several tracks, they usually choose different mixes.

Die Krupps played a reunion show at Wave Gothic Treffen festival at 2005 for their 25th anniversary.

Expected in fall 2007 are 2 releases to celebrate the 25th anniversary of Die Krupps plus an extra release combining both. The reason to make two different best of albums is because the band wanted to separate its electro years from its metal years. As a result we will get "Too Much History - The Electro Years Vol. 1" and "Too Much History - The Metal Years Vol. 2", both in digipak format. Next to these two releases there is also the 2CD set "Too Much History" combining both previous mentioned best of compilations.

The German electronic pioneers Die Krupps are re-releasing two classic albums "Volle Kraft Voraus" and "I" by the end of August 2008.

May 21st, 2012 - Industrie-Mädchen reached top of the DAC! (i.e. Deutsche Alternative Charts)
Industrie-Mädchen is the title of the new single, which is a cover version of a song by the German punk band S.Y.P.H., a band Ralf Dörper was member of for a few month in 1979, contributing the vocals to one track of their first EP Viel Feind, viel Ehr.

The single is a spin-off of the forthcoming studio album that is due to be released Read more on Last.fm. User-contributed text is available under the Creative Commons By-SA License; additional terms may apply.