Афонина Татьяна фотограф Москва

Хотите запечатлеть незабываемые моменты? Доверьте свои фотографии профессионалу! Услуги талантливого фотографа - гарантия качественных снимков и восхитительных портретов.

Посмотреть портфолио

Тексты песен Residents

Residents - Bach Is Dead
9 дня назад 369,00 (не задано)
Residents - Blue Rosebuds
9 дня назад 317,00 (не задано)
Residents - Bossy
9 дня назад 339,00 (не задано)
Residents - Bouncing Benny
9 дня назад 277,00 (не задано)
Residents - Confused (by What I Felt Inside)
9 дня назад 284,00 (не задано)
Residents - Constantinople
9 дня назад 312,00 (не задано)
Residents - Elvis And His Boss
9 дня назад 315,00 (не задано)
Residents - Everyone Comes To The Freak Show
9 дня назад 226,00 (не задано)
Residents - Fine Fat Flies
9 дня назад 284,00 (не задано)
Residents - Godsong
9 дня назад 290,00 (не задано)
Residents - Hard And Tenderly
9 дня назад 277,00 (не задано)
Residents - Harry The Head
7 дня назад 277,00 (не задано)
Residents - Here Come The Bums
9 дня назад 262,00 (не задано)
Residents - Home Age Conversation
9 дня назад 309,00 (не задано)
Residents - I Gave Myself To You
9 дня назад 247,00 (не задано)

Информация о артисте

The Residents (Резидентс) — американский авангардный музыкальный и изобразительный творческий коллектив, официально образованный в 1972 году (неофициально существовал с 1966 года). Группа выпустила около 60 альбомов, создала множество музыкальных фильмов, разработала 3 CD и совершила шесть масштабных мировых турне.

Одна из отличительных особенностей коллектива — полная анонимность его участников, всегда скрывавшихся под масками, как правило, в виде глазных яблок. Не известны не только их имена, но и какие-либо псевдонимы. Менеджментом занимается организация под названием «The Cryptic Corporation», образованная четырьмя людьми (Jay Clem, Homer Flynn, Hardy Fox и John Kennedy), категорически отрицающими своё участие в The Residents. Некоторые фэны подозревают, что, несмотря на отрицание, Flynn — это солист, а Fox — основной клавишник, также иногда играющий на бас-гитаре, аккордеоне и т.д. В защиту этого предположения называют видео «Villenes Fats», «13-th Anniversary Show» и интервью с «Cryptic Corp.», а также одно из ранних интревью с Z'ev, где он прямым текстом называет имена The Residents, а именно Homer и Hardy, рассказывая о том, как встречался с ними в конце 70-ых.

The Residents активно используют в творческом процессе новые технологии и постоянно экспериментируют, создавая параллельно с музыкой видео, мультимедийные CD и DVD. Некоторые концерты представляют собой сюрреалистические театрализованные шоу с костюмами и масками.

The Residents одними из первых создали видеоклипы. Когда MTV только появилось, их видеоклипы часто транслировались, так как тогда они составляли значительную часть малого количества доступных музыкальных видео. Ранние видео The Residents являются частью постоянной выставки в «Музее современного искусства» в Нью-Йорке, и были изданы на DVD «Icky Flix» в 2001 году.

Первый официальный студийный альбом — "Meet the Residents" — вышел 1 апреля 1974 года. Он замышлялся как музыкальная пародия на американский релиз "Meet the Beatles" группы The Beatles. Альбом показал типичные черты музыки The Residents — издевательство над поп-музыкой, тонкая ирония и самоирония. Был переиздан в 1997 году, с бонус-треками с сингла "Santa Dog" 1972 года. Обложка была позаимствована у американского релиза The Beatles "Meet the Beatles", только лица ливерпульцев были несколько подредактированы в стиле «рожки и усики». Из-за этого лейблы EMI и Capitol были против продажи альбома. Надпись под названием релиза гласила: "Первый Альбом Феноменального Поп-Комбо из Северной Луизианы". "Meet The Residents" был записан в перерыве между съёмками проекта "Vileness Fats", который так и не был выпущен. Запись альбома осуществлялась в домашней студии, и основным музыкальным инструментом здесь выступал многодорожечный магнитофон — The Residents ещё не умели толком играть ни на одном инструменте.

Второй альбом "Not Available" был записан в 1974-ом, но издан в 1978 году, так как, через некоторое время после выпуска своего первого полноценного релиза — "Meet the Residents" в 1974 году — The Residents в сотрудничестве с философом, музыкантом и поэтом N. Senada и гитаристом Снейкфингером разработали так называемую «Теорию Забвения». Основной принцип теории: любое произведение искусства может стать доступным лишь тогда, когда о его существовании забудет сам автор. Таким образом, музыканты «забыли» о существовании альбома в 1978 году, и он был издан.
В оригинальной версии альбома было 5 композиций, связанных между собой общей историей, стилистически напоминающих классический прогрессивный рок 70-х годов с элементами spoken word.

Музыка альбома «Eskimo» (1979) состоит из немузыкальных звуков, перкуссии и бессловесных голосов. Альбом хотели номинировать на Грэмми, но этого не произошло. Тем не менее, The Residents присутствовали на церемонии. Группа сделала диско-ремиксы композиций альбома, которые вышли на EP «Diskomo». «Eskimo» был переиздан в формате surround sound на DVD в 2003 году.

«The Commercial Album» (1980) состоит из 40 минутных композиций, состоящих из одного куплета и припева. Предлагалось повторить каждую композицию три раза подряд, чтобы получилась поп-песня. The Residents купили 40 отдельных минут рекламного времени на популярной радиостанции KFRC из Сан-Франциско, тем самым вынудив радиостанцию проиграть все композиции альбома в течение трёх дней. Журнал Billboard прокомментировал это вопросом о том, было ли это искусством или рекламой.

Альбом "The Bunny Boy", выпущенный 1 сентября 2008 года, согласно официальному блогу группы является своеобразным продолжением идей предыдущих записей "Duck Stab", "The Commercial Album" и "Demons Dance Alone" и состоит из «19 быстрых песен» об «одержимости, душевных болезнях и приближающемся Апокалипсисе». В записи альбома по традиции принимали участие Nolan Cook, Carla Fabrizio и Joshua Raoul Brody. Тур в поддержку альбома начался в октябре, также на официальном канале на Youtube группы каждые понедельник, среду и пятницу стали появляться видеоролики, повествующие о неком The Bunny Boy (англ. Мальчик-Кролик), который снимает эти ролики в своей секретной комнате и загружает их на видеоканал. В этих роликах он просит просмотревших помочь ему найти своего пропавшего на острове Патмос брата Харви (Harvey). Рекомендовалось писать свои советы на e-mail wearedoomed666@gmail.com. Вскоре на сайте The Residents появилась новость о том, что Bunny Boy хотел бы, чтобы все видео с его участием были удалены. На этом закончился первый сезон сериала. Второй сезон стартовал в феврале 2010 года.

Дискография (студийные альбомы):
* Meet the Residents — 1974
* Third Reich & Roll — 1976
* Fingerprince — 1976
* Babyfingers — 1977
* Duck Stab/Buster & Glen — 1978
* Not Available — 1978
* The Residents Radio Special — 1979
* Eskimo — 1979
* Diskomo/Goosebump — 1980
* The Commercial Album — 1980
* Mark of the Mole — 1981
* The Tunes of Two Cities — 1982
* Intermission: Extraneous Music from the Residents' Mole Show — 1983
* Title in Limbo — совместно с Renaldo and the Loaf 1983
* Residue of the Residents — 1984
* George & James — 1984
* Whatever Happened to Vileness Fats? — 1984
* Assorted Secrets — 1984
* Census Taker — 1985
* The Big Bubble: Part Four of the Mole Trilogy — 1985
* Stars & Hank Forever: The American Composers Series — 1986
* The Thirteenth Anniversary Show — 1987
* The Mole Show Live in Holland — 1987
* For Elsie — 1987
* God in Three Persons — 1988
* The King & Eye — 1989
* Freak Show Soundtrack — 1991
* Our Finest Flowers — 1992
* Cube E: Live in Holland — 1994
* Gingerbread Man — 1994
* Hunters — 1995
* Have a Bad Day — 1996
* Wormwood: Curious Stories from the Bible — 1998
* Roadworms: The Berlin Sessions — 2000
* Icky Flix — 2001
* High Horses — 2001
* Demons Dance Alone — 2002
* WB: RMX — 2003
* The King & Eye: RMX (ремиксы Paralyzer) — 2004
* 12 Days of Brumalia — 2004
* I Murdered Mommy — 2004
* Animal Lover — 2005
* The Way We Were (концертный CD/DVD) — 2005
* Tweedles — 2006
* The Voice Of Midnight - 2007
* Smell My Picture – 2008
* The Bunny Boy – 2008
* Postcards from Patmos – 2008
* Hades – 2009
* The Ughs! – 2009
* Arkansas – 2009
* Ozan – 2010
* Strange Culture/Haeckel's Tale – 2010
* Dollar General – 2010
* Dolor Generar - 2011
* Chuck's Ghost Music – 2011
* Lonely Teenager - 2011
* Coochie Brake - 2012
* Mush-Room - 2013 Read more on Last.fm. User-contributed text is available under the Creative Commons By-SA License; additional terms may apply.
The Residents are an experimental music and visual arts group largely shrouded in mystery and myth. The Residents began recording in 1969, although many of these recordings from their early years have still gone unreleased to this day. The earliest material from The Residents, traded among bootlegs, was recorded in 1971. The Residents' first official release, Santa Dog, was released in 1972.

Allmusic had this to say about the Residents: "Over the course of a recording career spanning several decades, the Residents remained a riddle of Sphinx-like proportions; cloaking their lives and music in a haze of willful obscurity, the band's members never identified themselves by name, always appearing in public in disguise -- usually tuxedos, top hats and giant eyeball masks -- and refusing to grant media interviews. Drawing inspiration from the likes of fellow innovators including Harry Partch, Sun Ra, and Captain Beefheart & His Magic Band, the Residents channelled the breadth of American music into their idiosyncratic, satiric vision, their mercurial blend of electronics, distortion, avant-jazz, classical symphonies and gratingly nasal vocals reinterpreting everyone from John Philip Sousa to James Brown while simultaneously expanding the boundaries of theatrical performance and multimedia interaction.

It was commonly accepted that the four-member group emigrated to San Francisco, California from Shreveport, Louisiana at some point in the early '70s. According to longtime group spokesman Jay Clem -- one member of the so-called Cryptic Corporation, the band's representative body -- they received their name when Warner Bros. mailed back their anonymous demo tape, addressed simply "for the attention of residents". Finding no takers for their oddball sounds, the Residents founded their own label, Ralph Records, for the purposes of issuing their 1972 debut "Santa Dog", released in a pressing of 300 copies which were mailed out to luminaries from Frank Zappa to President Richard Nixon. Their debut full-length, 1974's "Meet the Residents", reportedly sold fewer than 50 copies before the group was threatened with a lawsuit from Capitol Records over its cover, a twisted, dada-esque parody of the art to "Meet the Beatles".

The follow-up, 1974's neoclassical excursion "Not Available", was recorded with the intention of its music remaining unissued; locked in cold storage upon its completion, only a 1978 contractual obligation resulted in its eventual release. 1976's "The Third Reich 'N Roll" was the next official offering, a collection of pop oldies covers presented in a controversial jacket portraying Adolf Hitler clutching an enormous carrot. After a 1976 concert in Berkeley, California which cloaked the Residents behind an opaque screen, wrapped up like mummies -- the most famous of only three live performances mounted during their first decade of existence -- they issued an abrasive 1977 cover of The Rolling Stones' "Satisfaction", which became an underground hit on both sides of the Atlantic at the peak of the punk movement. As the decade drew to a close, the group released a flurry of recordings, further building upon their growing cult following; among them were 1977's "Duck Stab/Buster and Glen", 1979's "Eskimo" (purportedly a collection of native Arctic chants) and 1980's "Commercial Album", a compilation of 40 one-minute "pop songs" that aired on San Francisco radio only because the Residents played them during the advertising time they bought.

In 1981 the Residents embarked upon their "Mole Trilogy", a prog rock collection of albums -- 1981's "Mark of the Mole", 1982's "The Tunes of Two Cities" and 1985's "The Big Bubble" -- recounting an epic battle between a pair of tribes named the Moles and the Chubs; a lavish, multimedia tour, "The Mole Show", followed. In the interim, the group also mounted another ambitious project, the "American Composer" series, although only two of the projected titles -- 1984's "George & James" (a reinterpretation of songs by George Gershwin and James Brown) and 1986's "Stars & Hank Forever" (celebrating John Philip Sousa and Hank Williams) -- ever appeared. Instead, in the wake of financial and corporate difficulties which resulted in the creation of a New Ralph label, the Residents issued the one-off "God in Three Persons" (a talking blues outing), and 1989's "The King and Eye" (a reinterpretation of Elvis Presley standards).

After losing control of the Ralph label as well as their back catalog, the Residents regained the rights to their music in 1990 and began reissuing long-out-of-print material as well as the new "Freak Show", a meditation on circus sideshows and carnival dementia. Four years later, Freak Show was reissued as a CD-ROM, marking the group's first leap into the new digital interactive technology; "Have a Bad Day" followed in 1996, and included the soundtrack to the CD-ROM game "Bad Day on the Midway." In 1997, the band celebrated their silver anniversary with the release of the career-spanning overview "Our Tired, Our Poor, Our Huddled Masses". "Wormwood: Curious Stories From the Bible" followed the next year, with "Roadworms" (songs from Wormwood as performed in the stage show) being issued in mid-2000. They followed that up with the awesome "Icky Flix" DVD, an incredibly detailed collection of their videos that featured both old and new soundtracks, 5.1 Digital Stereo Surround sound, countless hidden videos and in-depth histories of each individual track. That was followed by another one of their rare tours, which saw them incorporate the DVD into their live act and bring out guest singer Molly Harvey for some truly creative duets. The "Petting Zoo" retrospective followed in the spring of 2002, acting as a budget sampler for new fans and giving old fans something to tide them over while several high concept projects neared completion. The first was "Demons Dance Alone", a complicated pop album that hearkened back to the catchier material from "Duck Stab" and the "Commercial Album". That was followed in 2002 by a live retrospective called "Kettles Of Fish On The Outskirts Of Town" that contained 3 cd's and a DVD, and a further look at their past via remasters and remixes put out by EuroRalph (including a remix of their previously unreleased and notorious "Warner Brothers Demo"). A DVD of the Demons Dance Alone tour came out in 2004 and another new project, "Animal Lover" was released in 2005."

Summer of 2006 brought the internet download project, The River of Crime: Episodes 1-5. River of Crime was their first project with Warner Music Group's Cordless label. Following the success of "River of Crime", The Residents launched their weekly Timmy video project on YouTube. In 2007 they did the music for the documentary "Strange Culture" and also released a double instrumental album, "Night of the Hunters". On the Fourth of July, 2007, the planned October release of their latest project with Mute Records, The Voice of Midnight (a music theater adaptation of E.T.A. Hoffmann's short story Der Sandmann), was announced on their website.

On the 21st of May 2008 they announced on their website that their first North America tour since "Demons Dance Alone" for a project entitled "The Bunny Boy" is set to begin on October 9th in New York — later an earlier date was added for Santa Cruz. Soon, it was announced that the tour will also include Europe, starting November 13th. On June 3rd, the Residents.com website boasted the planned release of "The Bunny Boy" which was released on September 1st. The website had posted information in which Foxboro claimed this would be a Farewell Tour; it was later revealed that this was nothing more than a mistake by Foxboro.

Read more on Last.fm. User-contributed text is available under the Creative Commons By-SA License; additional terms may apply.