Афонина Татьяна фотограф Москва

Хотите запечатлеть незабываемые моменты? Доверьте свои фотографии профессионалу! Услуги талантливого фотографа - гарантия качественных снимков и восхитительных портретов.

Посмотреть портфолио

Тексты песен Thelma Houston

Thelma Houston - Don`t Leave Me This Way
24 дня назад 212,00 (не задано)

Информация о артисте

Thelma Houston

Обладательница престижной музыкальной премии. Американская исполнительница R&B, а также танцевальной и клубной музыки. Композитор и актриса. Ее хит – кавер песни «Don't Leave Me This Way» – в 1977 г. поднимался до самых высот музыкальных олимпов.

Тельма Хьюстон (в девичестве Тельма Джексон) родилась 7 мая 1946 г. в Леланде, Миссисипи, США.
Она – дочь матери, которая занималась сбором хлопка. Тельма и ее три сестры выросли, по большей части, в Лонг-Бич, Калифорния. в бракосочетания и рождения двух ее детей Хьюстон присоединилась к госпел-группе «Art Reynolds Singers» и в дальнейшем подписала договор со звукозаписывающей компанией «Dunhill Records».
В 1969 г. состоялся релиз дебютного альбома Хьюстон, названный «Sunshower», что позволительно перевести как «Грибной дождь». В 1971 г. она перешла на лейбл «Motown Records», но ее молодой этап сотрудничества с ним был в значительной степени неудачен.
В этот промежуток времени вышел ее получивший знаменитый сингл «You've Been Doing Wrong For So Long», что смог максимально приблизиться к верхушке R&B чарта лишь до 64 строчки в 1974 году. В апреле того же года певец присоединилась к актерам «The Marty Feldman Comedy Machine» и играла различные роли во дата показа этого шоу пародий. Шоу закрыли в августе, и в ход следующих нескольких лет Хьюстон довольствовалась лишь несколькими демо-записями и перформансом в небольших местах встреч людей.
Она окончила актерские классы и получила свою первую роль в 1975 г. в телефильме «Death Scream». В следующем году она сделала скольконибудь записей, которые стали саундтреками фильма «The Bingo Long Traveling All-Stars & Motor Kings» («Долговязый Бинго и его звездная группа»), где сыграли Билли Ди Уильямс и Джеймс Эрл Джонс. Она была приглашена в качестве бэк-вокалистки к певице Жермен Джексон, которая в 1976 г. на лейбле «Motown» записывала книга «My Name Is Jermaine».
Хьюстон записала третий альбом, «Any Way You Like It», на «Motown Records» в 1976 г. затейщик сингл, «Don't Leave Me This Way», стал ее собственной версией песни группы «Harold Melvin and the Blue Notes». В феврале 1977 г. песнь стала хитом часть один в обоих американских чартах – в поп-чарте журнала «Билборд» и в R&B чарте, а также возглавила чарт ‘Club Play Singles’. В этом же году песнь удостоилась премии Грэмми как «Лучший женский R&B вокальный перформанс».
кроме певец объединилась с Джерри Батлером, с которым они купно записали книга «Thelma & Jerry». В ноябре 1977 г. она попала в звездный согласие актеров фильма Дэвида Н. Готтлиба «Game Show Models» на роль Даны Шеридан. В следующем году певец записала сингл «Love Masterpiece» для оскороносной музыкальной комедии «Thank God It's Friday» («Слава Богу, ныне пятница»)
В 1979 г. Хьюстон выпустила сингл «Saturday Night, Sunday Morning», кто стал ее вторым и заключительным хитом болтливый лучших песен в Соединенных Штатах (19 колония в R&B чарте и 34 в поп-чарте). Сама песнь попала в восьмой книга Хьюстон, «Ride to the Rainbow». певец продолжаться вернулась в кино, воеже сыграть в независимой картине «The Seventh Dwarf»
Хотя Хьюстон и выпускала свои новые альбомы в ход 80-х гг., ни один сингл из тех пластинок не пережил того успеха, что достался «Don't Leave Me This Way». Большинство релизов стали незначительными или лишь немного выделяющимися хитами R&B чарта. певец решила сконцентрироваться на своей актерской карьере и с начала до середины 80-х становилась приглашенной звездой нескольких популярных телесериалов, включая «Cagney & Lacey», «Simon & Simon», «Faerie Tale Theatre» и «Little Miss Perfect» (1987 г.). В 1988 г. она появилась в роли тюремной певицы в романтической комедии «And God Created Woman» («И Бог создал женщину»).
Хьюстон решила возвращаться к музыкальному творчеству в 1989 г., записав новую версию песни Билла Уитерса «Lean on Me» для фильма с тем же названием. Она стала соавтором песни «Be Yourself» для альбома певицы Патти ЛаБелл с тем же названием и исполнила бэк-вокальные партии к ней.
В 1990-х вышел ее запевало книга потом пятилетней паузы, названный «Throw You Down». Главная песнь с альбома заняла 5 строчку танцевального чарта журнала «Билборд». Был выпущен ремикс на песню «Don't Leave Me This Way», кто снова попал в чарт, поднявшись до 19 строки. после вышли следующие синглы, «I Need Somebody Tonight» и «All of That».
Хьюстон вторично продолжаться вернулась к актерской деятельности, в 1998 г. сыграв маленькую роль в фильме «54» о знаменитом ночном клубе «Студия 54» и в драме Джонатана Демме «Beloved» («Любимая»).
В 2000 г. Хьюстон гастролировала по Австралии с успешной бродвейской музыкальной постановкой «Fame». потом возвращения в Америку певец разом с Найлом Роджерсом и группой «Chic» стала участницей гастрольного тура «Farewell» Шер. Хьюстон ежеминутно выступала в цирковом–диннер-театре «Teatro ZinZanni» в Сиэтле и Сан-Франциско.
Ее разновидность песни «Don't Leave Me This Way» продолжает сохраниться популярной и в наше время. В последние годы Хьюстон приглашали отправлять эту песню во избыток телешоу, включая «Today Show» на канале NBC, «Motown 45 and The Disco Ball...A 30-Year Celebration» на канале ABC, «American Soundtrack: Rhythm, Love and Soul, Soul Superstars» на канале PBS и «Old School Superstars».
песнь «Don't Leave Me This Way» названа каналом VH1 одной из самых великих танцевальных песен в 2000 г. и попала на 86 сторона обратного отсчета «100 величайших One Hit Wonders» («One Hit Wonders» – то есть только один явный сингл музыкального исполнителя за его карьеру).
Она выиграла случай реалити-шоу «Hit Me Baby One More Time» на канале NBC, исполняя свой принадлежащий хит и песню «Fallin» Алишии Кис. 20 сентября 2004 г. устройство Хьюстон песни «Don't Leave Me This Way» удостоилось чести попасть в Дэнс-Мюзик Холл славы в Нью-Йорке.
14 августа 2007 г. Хьюстон выпустила свой зачинщик студийный книга потом 17-тилетней паузы, что назвала «A Woman's Touch». На альбоме собраны кавер-версии песен, оригиналы которых исполнили мужчины, такие, как Лютер Вандросс, Мэрвин Гэй и Стинг – все те, кто вдохновлял Хьюстон. запевало сингл на альбоме – песнь Стинга «Brand New Day». 20 августа 2007 г. книга Хьюстон «Qualifying Heat» (1984 г.) был переиздан, в трек-лист которого был включен бонус-трек. Read more on Last.fm. User-contributed text is available under the Creative Commons By-SA License; additional terms may apply.
Thelma Houston is a soul singer-songwriter and actress. She has released records on Capitol and ABC/Dunhill. It was a chance meeting in the early 1970's with Motown Records which lead to a deal on the Motown subsidiary Mo-West Records. Like her past work, critics loved it but lack of promotion held her back from becoming a huge star, even though people were comparing her as the next Aretha Franklin.

Constant touring and background vocal work kept the money coming in, but she remained strong. While in California, she met with a series of session musicians, which would lead to an album made for the then-new audiophile market. This album, I've Got The Music In Me, was released by the new Sheffield Lab label. The album would become the label's best seller, and everyone wanted to know who that voice belonged to.

This would lead to her biggest hit and the song she is known for, a cover of "Don't Leave Me This Way". The song itself would become a disco staple, up there with "Last Dance" and "Staying Alive". She continued to record long after her biggest hit, and she still performs to this day. Ms. Houston won the Grammy for Best Female R&B Vocal Performance for "Don't Leave Me This Way", the same year (1976) that many industry insiders believe that Diana Ross would / could / should have won for "Love Hangover". Ironically, both songs were MOTOWN records produced by the same production team.

Also in 1977 Houston teamed up with Jerry Butler to record the album Thelma & Jerry and that November 1977 she co-starred in the film Game Show Models. It was announced in February 1977 that Houston would star as Bessie Smith in a filmation of the play Me and Bessie, to be produced by Motown; after an announcement that December that Houston was set to portray Bessie Smith in a biopic to be produced in 1978 by Columbia Pictures nothing more was heard of the project.

The second single from Any Way You Like It was Houston's rendition of "If It's the Last Thing I Do", a standard written by Saul Chaplin and Sammy Cahn; the track had been recorded and prepped for single release in 1973 but canceled. The impact of "If It's the Last Thing I Do" was far less than that of "Don't Leave Me This Way", as the former fell short of both the R&B Top Ten and the Pop Top 40. With the lead single from her 1978 album The Devil in Me: "I'm Here Again", Houston returned to the style of "Don't Leave Me This Way" without recapturing the earlier single's success. Houston did enjoy considerable commercial success in 1978 via the inclusion of her track "Love Masterpiece" on the Thank God It's Friday soundtrack album which sold double platinum but her own album release that year Ready to Roll again failing to consolidate the stardom augured by "Don't Leave Me This Way". The album's second single: "Saturday Night, Sunday Morning", gradually accrued airplay entering the national charts in March 1979 and ascending as high as #34 (#19 R&B) that June. "Saturday Night, Sunday Morning" was issued on a new album by Houston: Ride to the Rainbow but the track's relative success was not enough to forestall Houston's planned departure from Motown.

Houston continued recording music into the 1980s, beginning with the RCA release Breakwater Cat which reunited her with Jimmy Webb who produced her debut single Sunshower and which like their earlier collaboration was a commercially overlooked critical success. In the 22 December 1984 Billboard magazine interview, Houston admitted to "'no real commercial success' since the single 'Don't Leave Me This Way' broke on the Pop charts in late 1976" indicating that the disco backlash had left her with "no real base of audience support" and that her current album Qualifying Heat, executive produced by Houston herself, was a concentrated initiative to restore her as a viable chart presence; the album featured three cuts from Jimmy Jam and Terry Lewis - including the single "You Used to Hold Me So Tight" - and production work from Glen Ballard, Dennis Lambert, Cliff Magness and - in his first known recording work - Lenny Kravitz (then billed as Romeo Blue), who each produced a cut apiece. "You Use to Hold Me So Tight" became Houston's most successful post-'70s' release with a #13 R&B peak, but its parent album was a comparative failure - charting #41 R&B - and Houston would not cut another album for six years.

The constant ranking of her '80s releases as moderate or minor R&B hits led Houston to concentrate on alternate exposure. After appearing in the independent film The Seventh Dwarf in 1979 Houston made guest-starring appearances into the mid-1980s in several popular television programs including Cagney & Lacey, Simon & Simon - a January 1986 appearance that featured her performing "You Used to Hold Me So Tight" - and Faerie Tale Theatre. Houston also appeared in the 1987 CBS after school special Little Miss Perfect (1987) - as "Prison Singer" - in the 1988 film And God Created Woman.

On the 19 May 1985 NBC broadcast Motown Returns to the Apollo Houston performed "What a Diff'rence a Day Makes" in the guise of Dinah Washington. Houston continued to contribute to movie soundtracks, recording "Keep It Light" for the 1985 film Into the Night and she remade Bill Withers' "Lean on Me" for the 1989 film entitled Lean on Me. Houston also co-wrote and sang back-up on the song "Be Yourself" for Patti LaBelle's 1989 album of the same title.

The fall of 1990 saw the release of Houston's first album in six years, Throw You Down, a long-planned collaboration with producer Richard Perry which briefly extended Houston's career as a minor R&B chart presence. The title song reached #5 on the U.S. Billboard Hot Dance Club Play chart. A remix of "Don't Leave Me This Way" was released, and once again charted on the Hot Dance Club Play chart at #19 in 1995. Subsequent singles include "I Need Somebody Tonight" and "All of That".

In 1994, Houston participated in an AIDS benefit at New York’s Algonquin Hotel, performing gospel music with Phoebe Snow, Chaka Khan and CeCe Peniston as "Sisters of Glory". Intended as a one-off performance troupe, the Sisters of Glory remained together - with the addition of Mavis Staples and Lois Walden, and without Chaka Khan - to perform at Woodstock '94. Houston performed with the Sisters of Glory for the Pope in Vatican City and in 1995 Houston, Phoebe Snow, CeCe Peniston, Lois Walden and Albertina Walker recorded the Warner Brothers album Good News In Hard Times as the Sisters of Glory.

Houston provided lead vocals on several tracks of guitarist Scott Henderson's 1997 Atlantic album, Tore Down House, and in 1998 she made cameo appearances in two films: in 54 Houston portrayed herself singing "Have Yourself a Merry Little Christmas" supposedly at Studio 54, and in Beloved Houston played 'One of The Thirty Women'.

In 2000, Houston toured successfully throughout Australia in the stage musical version of Fame. In 2002 she again guested on a Scott Henderson album, providing lead vocals for two of the tracks on Well to the Bone. Upon returning to the U.S. Houston toured with Nile Rodgers and Chic, and was among the opening acts of the originally intended finale of Cher's Farewell Tour in Toronto on 31 October 2003. Houston regularly performs at Teatro ZinZanni in Seattle and San Francisco.

Her version of "Don't Leave Me This Way" continues to be popular today. In recent years she has been invited to sing this song on dozens of TV shows and specials including NBC's Today Show, ABC's Motown 45 and The Disco Ball...A 30-Year Celebration, and PBS' specials American Soundtrack: Rhythm, Love and Soul, Soul Superstars, and Old School Superstars. "Don't Leave Me This Way" was mentioned by VH1 as being among the greatest dance songs in 2000, and was ranked number eighty-six on the channel's countdown of The 100 Greatest One-Hit Wonders. She won an episode of the NBC show Hit Me, Baby, One More Time with her renditions of her own hit and "Fallin'" by Alicia Keys. On September 20, 2004, Houston's rendition of "Don't Leave Me This Way" was inducted into the Dance Music Hall of Fame in New York City.

On August 14, 2007, Houston released her first studio album in seventeen years, A Woman's Touch. The album was produced by Peitor Angell and features cover versions of songs by male artists such as Luther Vandross, Marvin Gaye, and Sting that Houston had been inspired by. The first single from the album was "Brand New Day". On August 20, 2007, Houston's 1984 album Qualifying Heat was reissued as an import title in the U.S. with a bonus track.

She sang "Don't Leave Me This Way" on American Idol on April 22, 2009, and on America's Got Talent on September 16, 2009. On July 29, 2013, a collaboration between Thelma and Los Angeles-based producer Janitor, entitled "Enemy", premiered on Soundcloud. Several tracks followed, culminating in the release of an EP, "Forty-Two", in September. This is the first new material from Thelma Houston in six years.


Leland, Mississippi, United States
1966–present Read more on Last.fm. User-contributed text is available under the Creative Commons By-SA License; additional terms may apply.