Афонина Татьяна фотограф Москва

Хотите запечатлеть незабываемые моменты? Доверьте свои фотографии профессионалу! Услуги талантливого фотографа - гарантия качественных снимков и восхитительных портретов.

Посмотреть портфолио

Тексты песен Cab Calloway

Cab Calloway - Minnie the Moocher
28 дня назад 448,00 (не задано)
Cab Calloway - `Long About Midnight
8 дня назад 607,00 (не задано)
Cab Calloway - Between the Devil and the Deep Blue Sea
27 дня назад 604,00 (не задано)
Cab Calloway - Black Rhythm
28 дня назад 624,00 (не задано)
Cab Calloway - Blues in My Heart
27 дня назад 668,00 (не задано)
Cab Calloway - Cabin in the Cotton (There`s a)
28 дня назад 353,00 (не задано)
Cab Calloway - Chinese Rhythm
24 дня назад 357,00 (не задано)
Cab Calloway - Copper Colored Gal
28 дня назад 310,00 (не задано)
Cab Calloway - Corinne Corinna
28 дня назад 352,00 (не задано)
Cab Calloway - Creole Love Song
28 дня назад 396,00 (не задано)
Cab Calloway - Doin` the Rhumba
28 дня назад 354,00 (не задано)
Cab Calloway - Don`t Know If I`m Comin` or Goin`
28 дня назад 298,00 (не задано)
Cab Calloway - Emaline
28 дня назад 334,00 (не задано)
Cab Calloway - Evenin`
3 дня назад 370,00 (не задано)
Cab Calloway - Everybody Eats When They Come To My Hous
28 дня назад 313,00 (не задано)

Информация о артисте

Кэб Кэллоуэй (Cabell Calloway III, 25.12.1907 – 18.11.1994). Рассказывают, что во время одной из радиотрансляций Кэллоуэй забыл слова песни – так было рождено знаменитое ”Hi-De-Ho”.

Кэб Кэллоуэй родился в Рочестере, штат Нью-Йорк, но в 1918 году его отец, Кэбелл Кэллоуэй II, получил работу в Балтиморе, штат Мэрилэнд, где мать Кэба, Марта Эвлалия Рид, начала играть на органе в церкви. Именно она убедила главу семьи оплатить детям уроки вокала у Руфи Макаби.

В 1924 году Кэб начал учиться в Frederick Douglas High School в Балтиморе, продолжая в то же время заниматься вокалом, теперь уже у Эвелин Уилсон, хотя больше всего Кэб интересовался баскетболом, и даже играл за чёрную сборную штата. Всё свободное время Кэб проводил по местным забегаловкам и джаз-клубам, начав играть на ударных и даже успев поучиться у Чика Уэбба и Джонни Джонса. Уже через год Кэб играл с Johnny Jones and his Arabian Tent Orchestra, а также выступал в ревю и водевилях в Regent Theatre .

1927 году, закончив школу, Кэб присоединился к оркестру своей сестры Бланш Кэллоуэй, Blanche Calloway and Her Joy Boys, весьма известному (они записывались с Луисом Армстронгом, Виком Дикенсоном, Кози Коулом, Беном Уэбстером). Кэб выступал с оркестром сестры во время летнего тура по стране с популярным чёрным ревю ”Plantation Days”. Тем не менее, с приходом осени ему пришлось покинуть оркестр, поскольку родители, не очень-то одобрявшие карьеру, которую выбрала себе Бланш, настояли на том, что Кэб должен стать юристом, как и его отец.

Поступив осенью 1927 года в чикагскую юридическую школу Crane College, Кэб, тем не менее, проявил мало интереса к юриспруденции, предпочтя большую часть времени играть на барабанах и петь в клубе ”Dreamland Cafe”, откуда вскоре перебрался в ”Sunset Cafe”, чикагский эквивалент «Cotton Club», где Кэбу довелось выступать с такими музыкантами, как Луис Армстронг и Кэролл Дикенсон.

В том же заведении был и собственный оркестр, называвшийся Marion Hardy’s Alabamians, с которым Кэб иногда выступал. Его яркий сценический образ так нравился публике, что музыканты оркестра дружно проголосовали за идею пригласить Кэба на роль бэнд-лидера. Оркестр, состоявший из 11 человек, был переименован в The Alabamians. Кэб сразу же проявил недюжинный организаторский талант, подписав контракт с агентством MCA и отправившись в Нью-Йорк, где получил ангажемент в Savoy Ballroom. Проиграв «битву оркестров» собственному оркестру танцзала, The Missourians, Кэб тут же распустил The Alabamians, предложив свои услуги оркестру-победителю. The Missourians вежливо отказались, но после выступления Кэллоуэя в ревю ”Hot Chocolates”, его заметил Ирвинг Миллс и предложил свои услуги - и вскоре The Missourians стали называться Cab Calloway Orchestra.

В 1930 году Миллс устроил Кэллоуэю ангажемент в «Cotton Club». Благодаря радиотрансляциям по NBC, проходившим дважды в неделю на всю страну, а также ежедневным местным радиопередачам на WMCA, оркестр быстро завоевал популярность, одним из первых разрушив расовый барьер - Кэллоуэй выступал в качестве гостя во многих "белых" радиопрограммах, в том числе в шоу Уолтера Уинчелла и Бинга Кросби.

В 1931 году, после ухода Дюка Эллингтона, оркестр Кэллоуэя стал собственным оркестром «Cotton Club», сменив название на Cab Calloway’s Cotton Club Orchestra. Тогда же Кэллоуэй выпустил запись ”Minnie the Moocher”, немедленно ставшую хитом (было продано более миллиона экземпляров), а оркестр стал первым чёрным джаз-бэндом, провёдшим турне по южным штатам.

К 1932 году оркестр Кэллоуэя был знаменит на всю страну, во многом благодаря безупречно стильному имиджу Кэба - его белоснежные zoot suits стали легендой уже тогда. В том же году Кэб снялся в своём первом фильме, ”The Big Broadcast of 1932”, на киностудии Paramount. Сразу же после выхода картины на экраны Кэллоуэй получил приглашение от Fleischer Studios - так Кэб стал одним из персонажей в серии мультфильмов про Betty Boop. В 1935 году оркестр совершил своё первое турне в Европу.

В 1938 году Кэб Кэллоуэй выпустил свою первую книгу – ”The New Cab Calloway Catalogue”. В 1945 году за ней последовала ставшая хитом ”The New Cab Calloway’s Hepster’s Dictionary: the Language of Jive”.

Помимо очаровывшей публику имиджевой стороны, оркестр Кэллоуэя был обязан своей популярностью и прекрасному составу - в нём в разное время играли Шэд Коллинз, Ирвинг Рэндольф, Ламарр Райт, Док Читэм, Клод Джонс, Кег Джонсон, Де Прист Уилер, Чанси Хаутон, Эндрю Браун, Уолтер Томас, Чу Берри, Диззи Гиллеспи, Рубен Ривз, Кози Коул, Эд Суэйзи, Бенни Пэйн, Эдди Бэрфилд, Дэнни Баркер, Милтон Хинтон, Лерой Макси, Иона Джонс, Хилтон Джефферсон, Иллиной Жаке, Бен Уэбстер, Гэрвин Башел, Марио Бауза, Тайри Гленн, Панама Фрэнсис и Айк Куэбек. Некоторые аранжировки сделаны Бенни Картером и Доном Редменом.

В 1940 году, после закрытия «Cotton Club», Кэллоуэй получил ангажемент от ”Club Zanzibar”, где были сделаны первые «живые» записи оркестра. В 1941 Кэллоуэй начал серию радиотрансляций ”Quizzacale”, которые NBC транслировала в течение года без спонсора – беспрецедентный случай для того периода, а во время национального турне 1942 года оркестр побил все рекорды посещаемости.

В 1947 году, с началом заката Эры Свинга, Кэллоуэй сформировал группу из семи человек, называвшуюся Cab Calloway and his Cab Jivers. В 1948 году, после выступлений на Кубе, Кэб распустил оркестр, и сократил Cab Calloway and his Cab Jivers, превратившуюся в квартет, в который вошли Иона Джонс, Милтон Хинтон и Панама Фрэнсис. (Поговаривают, что истинной причиной была не только потеря интереса публики к биг-бэндам, но и проблемы, вызванные пристрастием Кэба к азартным играм).

В 1950 году Кэллоуэй исполнил роль Sportin’ Life в бродвейской постановке ”Porgy and Bess” (изначально Кэб послужил Джорджу Гершвину прообразом для этого персонажа).

В 1951 году Кэб вновь собрал оркестр для турне по Южной Америке, распустив его в 1954 и сконцентрировавшись на сольной карьере, выступая по большей части на Бродвее, в том числе в ”Hello Dolly” и ”The Pajama Game”, а также снимаясь в голливудских мюзиклах и участвуя в различных телешоу.

В 1970-х Кэллоуэй редко появлялся на публике, выступая только по особым случаям - например, в 1975 году он руководил турне оркестра Вуди Хёрмана. В 1976 году была опубликована его автобиография ”Of Minnie the Moocher and Me”.

В 1980 он снялся в фильме ”Blues Brothers”, на волне интереса к которому было снято несколько документальных фильмов с участием Кэба.

В 1994 году Кэб Кэллоуэй умер от сердечного приступа в своём доме в городке Хокессин, штат Делавэр.

В 1996 году The Cab Calloway Orchestra был воссоздан внуком Кэба, Кэллоуэем Бруксом.

Фильмография:
The Big Broadcast of 1932 (1932)
Minnie the Moocher (Betty Boop Animation) (1932)
Snow White (Betty Boop Animation) (1933)
The Old Man on the Mountain (Betty Boop Animation) (1933)
International House (1933)
Jitterbug Party (1935)
The Singing Kid (1936)
Manhattan Merry-Go-Round (1937)
Stormy Weather (1943)
Sensations of 1945 (1945)
Ebony Parade (1947)
Hi-De-Ho (1947)
Rhythm and Blues Review (1955)
Basin Street Review (1956)
Jazz Ball (1957)
St.Louis Blues (1958)
The Cincinnati Kid (1965)
A Man Called Adam (1966)
The Blues Brothers (1980)
Read more on Last.fm. User-contributed text is available under the Creative Commons By-SA License; additional terms may apply.
Cabell "Cab" Calloway III (December 25, 1907 – November 18, 1994) was a jazz singer, bandleader, composer and actor. He was strongly associated with the Cotton Club in Harlem, New York City, where he was a regular performer.
Calloway was a master of energetic scat singing and led one of the United States' most popular big bands, Cab Calloway and his Orchestra, from the start of the 1930s through to the late 1940s. Calloway's band featured performers including trumpeters Dizzy Gillespie and Doc Cheatham, saxophonists Ben Webster and Chu Berry, New Orleans guitar ace Danny Barker and bassist Milt Hinton. Calloway continued to perform until his death in 1994 at the age of 86.

Calloway was born to a middle-class family in Rochester, New York, and lived there until 1918. He later lived in Baltimore, Maryland. His father, Cabell Calloway II, was a lawyer, and his mother, Martha Eulalia Reed, was a teacher and church organist. His parents recognised their son's musical talent, and he began private voice lessons in 1922. He continued to study music and voice throughout his formal schooling. Despite his parents' and vocal teachers' disapproval of jazz, Calloway began frequenting and eventually performing in many of Baltimore's jazz clubs, where he was mentored by drummer Chick Webb and pianist Johnny Jones.

After graduating from high school, Calloway joined his older sister, Blanche, in a touring production of the popular black musical revue Plantation Days (Blanche Calloway herself went on to become an accomplished bandleader before her brother did, and he often credited his inspiration to enter show business to her). Calloway attended Lincoln University, Pennsylvania , and left in 1930 without graduating.

When the tour ended in Chicago in the autumn, Cab decided to remain in Chicago with his sister, who had an established career as a jazz singer in that city. His parents had hopes of their son becoming a lawyer like his father, so Calloway enrolled in Crane College. His main interest, however, was in singing and entertaining, and he spent most of his nights at the Dreamland Cafe, the Sunset Cafe, and the Club Berlin, performing as a drummer, singer, and emcee. At the Sunset Cafe he met and performed with Louis Armstrong who taught him to sing in the scat style.

The Cotton Club was the premier jazz venue in the country, and Cab Calloway and his Orchestra (he had taken over a brilliant but failing band called "The Missourians" in 1930) were hired as a replacement for the Duke Ellington Orchestra while they were touring. Calloway quickly proved so popular that his band became the co-house band with Ellington's, and he and his group began touring nationwide when not playing at the Cotton Club. Their popularity was greatly enhanced by the twice-weekly live national radio broadcasts on NBC at the Cotton Club. Calloway also appeared on Walter Winchell's radio program and with Bing Crosby in his show at the Paramount Theatre. As a result of these appearances, Calloway, together with Ellington, broke the major broadcast network colour barrier.

Unlike many other bands of comparable commercial success, Calloway's gave ample soloing space to its lead members, and, through the varied arrangements of Walter 'Foots' Thomas, provided much more in the way of musical interest.

In 1931, he recorded his most famous song, "Minnie the Moocher". That song, together with "St James Infirmary Blues" and "The Old Man of the Mountain", were performed for the Betty Boop animated shorts Minnie the Moocher, Snow White, and The Old Man of the Mountain respectively. Through rotoscoping, Cab not only gave his voice to these cartoons but his dance steps as well. Cab took advantage of this and timed his concerts in some communities with the release of the films in order to make the most of the attention. As a result of the success of "Minnie the Moocher" he became identified with its chorus, gaining the nickname "The Hi De Ho Man". He also performed in a series of short films for Paramount in the 1930s (Calloway and Ellington were featured on film more than any other Jazz Orchestra of the era). In 1943 he appeared in the high-profile 20th Century Fox musical film, Stormy Weather.

In his later career, Calloway became a popular personality, appearing in a number of films and stage productions that utilised both his acting and singing talents. In 1952, he played the prominent role of Sportin' Life in a production of the Gershwin opera Porgy and Bess. Another notable role was Yeller in The Cincinnati Kid (1965). In 1967 Calloway co-starred as Horace Vandergelder in an all-black revival of Hello, Dolly! (even though the original production was still running) starring Pearl Bailey. This was a major success, and led to a cast recording released by RCA. In 1973-1974 he was featured in an unsuccessful Broadway revival of The Pajama Game.

Calloway attracted renewed interest in 1980 when he appeared as a supporting character in the film The Blues Brothers, performing "Minnie the Moocher", and again when he sang "The Jumpin' Jive" with the Two-Headed Monster on Sesame Street. This was also the year in which the cult film Forbidden Zone was released, which included rearrangements and parodies of Cab Calloway songs written by Danny Elfman, a Calloway fan.

On 18th November 1994 Calloway died, having suffered a major stroke six months earlier. In 1998, The Cab Calloway Orchestra (directed by Cab's grandson C. "CB" Calloway Brooks) was formed to honour Cab Calloway's legacy nationally and internationally.
Read more on Last.fm. User-contributed text is available under the Creative Commons By-SA License; additional terms may apply.