Афонина Татьяна фотограф Москва

Хотите запечатлеть незабываемые моменты? Доверьте свои фотографии профессионалу! Услуги талантливого фотографа - гарантия качественных снимков и восхитительных портретов.

Посмотреть портфолио

Тексты песен Android Lust

Android Lust - Stained
3 месяца назад 240,00 (не задано)
Android Lust - Spine
19 дня назад 246,00 (не задано)
Android Lust - The Want
3 месяца назад 235,00 (не задано)

Информация о артисте

Android Lust – индустриальный соло проект Shikhee, американской певицы, композитора, которая комбинирует элементы рока, индастриала, готики и классических стилей, смешивая музыку, которую она сама называет как электроника и дарк. Android Lust заимствовал элементы из различных стилей, создав свое звучание как смесь дарка, древности и яростной эмоциональности.
Shikhee родилась в Бангладеше. Из-за нестабильной политической обстановки, ее родители отправили ее учится в Англию. В 1999 году она переехала в Нью-Йорк (США).
После двух независимых релизов (включая критический дебют 1998 года "Resolution") Shikhee выпустила в 2002 году альбом "The Dividing", на что обратил внимание лейб "Projekt Records", который быстро заключил с ней контракт на переиздание этого альбома. Журнал "Outburn" назвал альбом "The Dividing" – чуждый условностями и безрассудно смелым, выдав оценку 10 из 10. В это же время Boston Phoenix сказал: "Альбом "The Dividing" всегда будет иметь успех; его касание едва заметно, лишь только легкое его прикосновение приводит в порядок ум, его темы оригинальные". Журнал Jane сказал: "The Dividing" наполнен сильной, пылкой лирикой прочитанной низким шепотом и поразительно резко проникающей в душу".
В добавление к альбому, было выпущен видеоклип на песню "Stained" от Dan Ouellette (который успешно сделал видео для David Bowie на его "Dead Man Walking" и для The Birthday Massacre - "Blue"). Видеоклип "Stained" постоянно прокручивали на музыкальных каналах и шоу в США и Канаде, а также на "120 Minutes" MTV Латинская Америка и на Австралийском видео шоу "Rage." "Stained" и другие песни из альбома "The Dividing" также были очень популярны на CBS - "NCIS" (включая упоминание в эфире название группы) и на "The Real World" и "Road Rules от MTV.
Третий полноформатный альбом "Devour, Rise, and Take Flight" был выпущен 21-го февраля 2006 года. "Dragonfly" – сингл из этого альбома был выпущен 18 октября 2005 года. Альбом включает видеоклип песни вновь созданный под руководством Dan Ouellette и сохранил причудливый стиль видеоклипа "Stained" используя фантастические, все еще беспокоящие, механические куски. Read more on Last.fm. User-contributed text is available under the Creative Commons By-SA License; additional terms may apply.
Android Lust is a pseudonym of Shikhee D’iordna (aka Shikhee), which begun in 1995 and débuted with "Resolution" (Tinman, 1997).

Struggle is a natural part of the creative process for many artists. For Shikhee, the one-woman army behind industrial act Android Lust, struggle became downright essential to the production of the fourth Android Lust album, The Human Animal. Not by choice, of course: Nearly a decade after debuting as the first one-woman industrial act, the Bangladeshi-born New Yorker found herself burnt out from balancing a music career with what some might call “real life.”

The process of making 2006’s Devour, Rise and Take Flight ws “a very trying period,” says Shikhee. “I was coming home from my job around 9 or 10, and then mixing till 2 or 3, only to get back up and get to work at 9 again. I was barely sleeping and losing weight.” Problems with her record label compounded her frustration; the heavy touring season that followed, prolonged it.

When the album cycle finally wrapped, Shikhee returned home to face some familiar fears. “It’s always a bit scary. I start to doubt myself, reacquaint myself with my studio . . . and wonder if I can still do it,” she says. “It took until late 2007 to get back to writing.”

The Human Animal is undeniable proof that she can, indeed, still “do it.” After two albums on preeminent electronic-music label Projekt Records, Shikhee released Animal in August 2010 on her own Synthellec Music. In production for more than two years, this is the work of an artist reinvigorated by the creative process, adding a new set of colors to her signature sonic palette. “It just happened one day after we came back from our tour,” Shikhee recalls. “Songs just started flooding.”

The flood was triggered in part by Shikhee’s decision to work with her live band in the studio for the first time. “In the past I played all the guitars and some bass [in addition to electronic instruments], but now I had access to these really talented musicians and I wanted to bring that touch in the studio. So I wrote parts for them, parts that were beyond my playing ability.”

The mix of live instruments and processed sounds isn’t new for an Android Lust recording—2003’s breakthrough The Dividing featured live drums, string and wind instrument—but never have those sounds figured so prominently as they do on The Human Animal. The slippery undertones of “A New Heaven” are revealed to be an upright bass; pockets of classical guitar propel “Into the Sun”; the overdriven guitars on “Saint Over” surge forth with the spark of vintage Nine Inch Nails. It’s the most organic-sounding Android Lust record while losing none of the unrelenting sonic edge of prior releases.

It’s not just the live instrumentation that brings the album uncharacteristic warmth. Shikhee took to the streets of New York City with a portable recorder, collecting noises that would be used to form rhythms and ambiance throughout the record. The sounds of a screeching subway, a crowded restaurant, geese, pigeons, and a Barnes & Noble escalator all found their way into the mix.

And Shikhee has never sounded better, her whisper-to-a-scream vocals on a par with Polly Jean Harvey (“It’s On You”) and Ruby’s Leslie Rankine (“God in the Hole”).

For an artist whose overarching aesthetic has sought to blur the line between human and machine, Shikhee here sets her sights on the battle between the physical and the spiritual. Much of The Human Animal is about tapping into the deeper well of universal energy within to find true meaning, freeing oneself (the human) from the imprisonment of ego (the animal). “A New Heaven” sums up the central query: “Are we the ones we are seeking under this sun?”

But despite the sometimes reflective tone this is not music for meditation. The Human Animal’s 10 songs, plus a Jerome Dillon remix of “God in the Hole” to close the disc, pulse and pound, posing both an invitation and a challenge to the listener. Welcome to the age of enlightenment for Android Lust.

- by John Brodeur Read more on Last.fm. User-contributed text is available under the Creative Commons By-SA License; additional terms may apply.